אם הבחירות היו מתקיימות היום, איזו מפלגה היתה בשלטון? מסקר מנדטים שפורסם הבוקר (חמישי) ברדיו ללא הפסקה 103FM עולה כי סיעת הליכוד מתחזקת ואילו המחנה הציוני וכולנו נופלות.



אילו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת כולנו בראשותו של משה כחלון מאבדת את כוחה ויורדת מ-10 מנדטים לחמישה. לעומת זאת מפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד מגדילה את כוחה בארבעה מנדטים ומגיעה ל-15 מנדטים. עוד עולה מהסקר שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" כי הליכוד הגדיל את כוחו במנדט אחד ועלה ל-31 מנדטים, גם הבית היהודי שחוותה מפלה בבחירות במרץ האחרון הגדיל את כוחו במנדט ועלה לתשעה מנדטים. גם ש"ס עלתה במנדט לשמונה מנדטים.




לפיד מתחזק. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



מפלגת ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן התחזקה והגדילה את כוחה. בסקר שנערך בראשותו של פרופ' יצחק כץ וכלל 516 משתתפים, קיבלה ישראל ביתנו שמונה מנדטים, כשמדובר בעלייה של שני מנדטים.



בתוך גל הטרור שנמשך בחודשיים האחרונים הציבור בישראל נוטה ימינה במפה הפוליטית ומחליש את המחנה הציוני. בצד השמאלי של המפה הפוליטית נרשמה ירידה של ארבעה מנדטים למחנה הציוני שמגיע לסקר הנוכחי ל- 20 מנדטים. במפלגות הערביות, מרצ ויהדות התורה לא חל כל שינוי.




הרצוג מאבד מנדטים. צילום: דוברות הכנסת