יחס לא אוהד של צעירי ארצות הברית לישראל: קצת יותר משליש מהאמריקאים תומכים או בנקיטת סנקציות כלכליות או ב"לקיחת צעד יותר משמעותי" נגד ישראל בגלל המדיניות שלה בגדה המערבית, זאת לפני סקר חדש שהוזמן על ידי "וושינגטון ת'ינק טאנק", שתוצאותיו פורסמו אתמול (שישי). ארגון ה"ברוקינגס" פרסם את ממצאי הסקר בתיאום עם פורום סבן, האירוע השנתי שמאגד יחדיו מתווי מדיניות בכירים מארצות הברית ומישראל, על מנת לדיון בהתפתחויות במזרח התיכון. הפורום נערך בכל שנה במרכז "ברוקינגס" למדיניות במזרח התיכון.
הסקר, שכותרתו היא "גישות אמריקאיות כלפי המזרח התיכון וישראל", מראה חלוקה מפלגתית מובהקת בין דמוקרטים לרפובליקנים בנוגע לשאלה את מי יש להאשים בחוסר המוצא שאליו נקלע תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הסקר נערך בעזרת 1,738 משיבים אמריקנים בגירים, כאשר כמעט מחצית מהם זיהו עצמם כאוונגליסטים או כ"נוצרים שנולדו מחדש". טווח הטעות של הסקר הוא בין שלושה לארבעה אחוזים.
עוד עולה מהסקר, כי בזמן שדמוקרטים וצעירים מביעים עמדות שאינן תומכות במדיניות הישראלית ובראש הממשלה בנימין נתניהו, רפובליקנים ואמריקנים מבוגרים יותר נוטים להטיל משקל גדול יותר של אחריות על קיצוניות פלסטינית. כשנשאלו "איזה מנהיג לאומי או עולמי אתה מעריץ במידה הרבה ביותר", נתניהו גרף כ-16% מהתמיכה האוונגליסטית-נוצרית, לאחריו רונלד רייגן (11%) ואחריו נשיא ארה"ב ברק אובמה (10%). בה בעת, 1% מהנשאלים הדמוקרטים  בחרו בנתניהו כמנהיג הנערץ עליהם ביותר.

34% מהדמוקרטים לא אוהדים את ראש הממשלה, תוספת של 12% מהשנה שעברה

דמוקרטים ורפובליקנים חלוקים בתפיסותיהם את מנהיגותו של נתניהו. בזמן ש-34% מהדמוקרטים לא אוהדים את ראש הממשלה - תוספת של 12% מהשנה שעברה - 51% מתומכי המפלגה הרפובליקנית כן תומכים בו. רק 13% מהמשיבים הרפובליקנים אמרו כי הם לא אוהדים את נתניהו, לפי נתוני הסקר.
ממצאי הסקר מבשרים רעות לישראל ותומכיה, כאשר 37% אומרים כי לממשלה בירושלים יש "יותר מדי השפעה" על מדיניות ארצות הברית. לעומת זאת, רק 18% אומרים כי לישראל יש השפעה מועטה מדי. הפיצול בין הממצאים נחתך גם כאן באופן מובהק בין המפלגות השונות, כאשר כמעט מחצית מהדמוקרטים אומרים כי לישראל השפעה רבה מדי על ארה"ב ורק רבע מהרפובליקנים מסכימים עם טענה זו. כמו כן, 52% מהרפובליקנים אומרים כי רמת ההשפעה של ישראל היא "ברמה הנכונה".
כאשר הנסקרים נשאלו את מי יש להאשים בהידרדרות המצב הביטחוני בישראל וביהודה ושומרון, 31% ענו כי מדובר במחסור בדיפלומטיה ראויה, ו-26% אמרו כי מדובר במדיניות הישראלית הבעייתית בגדה המערבית. מספר דומה אמר כי הסיבה היא קיצוניות פלסטינית. וגם כאן הפילוח הוא לפי מפלגות. כמעט כל ארבעה מתוך עשרה דמוקרטים (37%) אומרים כי הרחבת ההתנחלויות וסידורי הביטחון בגדה המערבית הם הסיבה לעיכוב בתהליך המדיני, בהשוואה ל-35% מהדמוקרטים שאומרים שמחסור בדיפלומטיה רצינית הוא הסיבה העיקרית. רק 15% מהדמוקרטים תולים את העדר המוצא של הסכסוך בקיצוניות פלסטינית.

31% ענו כי ארצות הברית צריכה להסתפק בהצהרות ביקורת על הרחבת ההתנחלויות
בקרב הרפובליקנים, 40% אומרים כי הפלסטינים הם האשמים במצב המדיני המדורדר ו-27% מאמינים כי העדר תהליך שלום רציני הוא הגורם לכך. רק 16% מהרפובליקנים אמרו כי המדיניות הישראלית הם האחראים העיקריים למצב המדורדר. כאשר הנסקרים נשאלו כיצד וושינגטון צריכה להגיב להמשך הרחבת ההתנחלויות מעבר לקו הירוק, 31% ענו כי ארצות הברית צריכה להסתפק בהצהרות ביקורת וקצת יותר מאחד מארבעה אמרו כי ארצות הברית צריכה לא לנקוט בשום תגובה.
לבסוף, 27% המליצו על סנקציות כלכליות כלפי ישראל ועוד 10% אמרו כי מה שדרוש מן העולם הוא "תגובה יותר רצינית". בקרב דמוקרטים, המספרים הרבה יותר גבוהים של התומכים או בסנקציות כלכליות או בתגובה רצינית יותר, בעוד ש-46% אמרו כי האופוזיציה העולמית למהלכיה של ישראל צריכה להיות מוגבלת לרטוריקה בלבד, או, שוב, ששום דבר לא ייעשה בנידון.