ושוב תקרית של עלבונות בכנסת. ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הגישה היום תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד ח"כ אליעזר מנחם מוזס (יהדות התורה) בטענה כי שיבש בכוונה את שמה והעליב אותה בדיון במליאת הכנסת רק משום שהעזה להדליק נר של חנוכה ברחבת הכותל.



דבריו של ח"כ מוזס נגד ח"כ סבטלובה

בדיון במליאה מתח ח"כ מוזס ביקורת על הטקס שקיימו נשות הכותל ברחבת הכותל תוך שהן מנסות להדליק במקום נר של חנוכה למרות התנגדות רב הכותל.



"היא באה בחסות החסינות, מכניסה שם את המנורה. המשטרה לא נתנה, המאבטחים לא נתנו. בחסות החסינות באה והכניסה את המנורה. ואיזה ניצחון מוחץ היה שם, איזה ניצחון. "קטניה", "סלבטניה", אני לא יודע איך שקוראים לה, מה השם בדיוק, "טניה", אמר ח"כ מוזס וכינה את המעמד בו השתתפה ח"כ סבטלובה "חרפה ובושה".


דבריו של מוזס החל מדקה 5:20




"'קטניה, סלבטניה, אני לא יודע איך שקוראים לה, מה השם בדיוק, טניה". ח"כ מוזס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בתגובה פרסמה ח"כ סבטלובה תגובה נזעמת בה אמרה: "לכל איש יש שם שם שנתן לו אלוהים ונתנו לו אביו ואימו. מילות השיר שכתבה זלדה מישקובסקי, שמקור שמה, לא עלינו, גרמני. ח"כ מוזס, מנחם אליעזר לייזר מוזס, העליב ותקף אותי במליאת הכנסת בגלל ששמי הוא קסניה סבטלובה", אמרה הח"כית הזועמת.

לדבריה, "כמה אירוני זה שזמן קצר לפני שאני עולה לנאום במסגרת ציון יום הפליטות והגירוש של יהודי ארצות ערב ואיראן, מראה לנו מוזס את גזענותו ושנאתו לחלק בציבור הישראלי. במדינת ישראל לכולם ולכולן זכות לכבוד. כולנו שרוצים לקיים מדינה מתקדמת, יהודית ודמוקרטית, חייבים לכבד כל אחד בין אם שמו זלדה, קסניה, אבבה או אליעזר. רק ככה החברה הישראלית תצליח", אמרה.

"אני מקווה שוועדת האתיקה תבהיר כי כאן בכנסת חובה לכבד את כולם, אחרת אין טעם למאבק שלנו בגזענות במדינת ישראל", הוסיפה.

בתגובה נמסר מלשכתו של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ אליעזר מנחם מוזס, כי הוא לא התכוון לשבש את שמה של ח"כ סבטלובה במכוון אלא טעה בהגיית שמה. "ייקח לו זמן לדעת איך מבטאים את השם שלה ובסוף הוא ידע", נמסר מלשכתו. כמו כן ח"כ מוזס התנצל באולם המליאה בפני ח"כ סבטלובה אולם מלשכתה של חברת הכנסת נמסר כי היא לא מקבלת את ההתנצלות וכי לדבריה שיבוש שמה נעשה במכוון.