"פרשת סילבן שלום": שתי נשים נוספות טוענות כי שר הפנים, ח"כ סילבן שלום הטריד אותן מינית והבוקר (חמישי), אשתו ג'ודי ניר מוזס שלום החליטה להגיב וצייצה בטוויטר: "אני כמובן לא מתכוננת לשתוק. החוויה שילדיי נאלצים שוב לעבור, גם אם אכנס לכלא, על שיימינג וליכלוך. אנחנו לא חיים בבית כנסת".



עוד היא כתבה: "בסוף אני אדבר. לכל אחת יש עבר, הווה. העובדות עליהן זורמות אליי. אין הרי כרגע שום סיכוי לקבל אובייקטיביות ואני גם לא במוד נכון כרגע להכפיש". מספר דקות לאחר שהציוצים עלו, היא מחקה אותם.



יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג התראיין הבוקר לגלי צה"ל והתייחס לפרשה ואמר: "אני מאמין שסילבן הוא אדם נבון עם ניסיון רב והוא יקבל את ההחלטות הנכונות". עוד הוא אמר: "אני מכיר טוב את סילבן ורעייתו ובאופן טבעי אני מניח שצריך לתת לגלגלים של המערכת להתגלגל. אנחנו צריכים להקפיד כמה שיותר על טוהר וניקיון, שהמערכת הציבורית תהיה ללא רבב בתחום הזה. אני לא מכיר את הצדדים האחרים וחושב שצריך למערכת הזו לפעול".


הציוץ של ג'ודי. צילום: צילום מסך
הציוץ של ג'ודי. צילום: צילום מסך




כזכור, אתמול פנו יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ מיכל רוזין וח"כ תמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה כי יורה למשטרה לחקור את שר הפנים ח"כ סילבן שלום, לאור האשמות המעלות חשד להטרדה מינית של עובדות הכפופות לו. לאחר פנייה זו נחשפה בערוץ 2, ג', מתלוננת נוספת והבוקר כאמור, נודע כי יש שתי מתלוננות נוספות.



סילבן שלום. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
סילבן שלום. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



ג' סיפרה על אירוע בו לטענתה השר נגע בה בעת שהיתה במשרדו: "הוא פשוט התחרמן עליי ואני הייתי בהלם. כשיצאתי לא אמרתי כלום, לא ידעתי אם הוא מתנהג ככה או שזה חריג. משם זה נמשך במשך עוד כשנתיים. הוא היה נוגע בי לפחות על בסיס שבועי". היא הוסיפה כי "כשמישהו היה נכנס למשרד השר היה שומע את הזמזמם ונשען לאחור כאילו לא קרה דבר".



על עליית השלב בהטרדות: "הפעם הראשונה קרתה בנסיעה לחו"ל, סילבן ביקש שאיגע לחדר שלו במלון ושם חיכה לי ללא חלוק, ערום לגמרי". היא סיפרה כי שמעה את הגרסה של המתלוננת הראשונה וזה אותם המשפטים לדבריה: "זה הזמן שלנו", "למה שלא תאהבי אותי גם". ג' סיפרה כי לקראת נסיעות משותפות לחו"ל היא היתה מפוחדת: "חששתי לטוס איתו. הייתי חוזרת חולה מכל נסיעה ויוצאת לחופשת מחלה קצרה אחרי כל נסיעה".



מטעמו של שלום נמסר כי "מדובר במחזור טענות שאין להן שחר. הנושא נבדק לעומק בעבר על ידי רשויות האכיפה ובהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, על דעת המשטרה והפרקליטות, העניין הסתיים בלא כלום".