השר לשעבר מהליכוד גדעון סער תקף הערב (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הפיגוע שאירע בשעות אחר הצהריים ברעננה. "גם הפיגוע ברעננה בוצע ע"י שוהה בלתי חוקי. אחרי שלושה חודשי אינתיפאדה - מתי תתחיל ממשלת הכל דיבורים לטפל ברצינות בשב"חים ולסגור באופן אפקטיבי את שטחי הרשות"?, כתב סער בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו.



גם במפלגת המחנה הציוני התייחסו לפיגוע ותקפו את התנהלות הממשלה: "הפיגוע שבוצע הערב ברעננה על ידי שוהה בלתי חוקי הוא עוד הוכחה לחוסר היכולת של ממשלת הימין-ימין-ימין של ביבי-בנט להגן על אזרחי ישראל. ממשלת 'הכל ביביבורים', מחוקקים בכאילו וצועקים חזק, אך מגנים חלש. ולראיה, זאת ממשלה שלא מסוגלת להורות על אכיפה על מנת להגן על בטחון אזרחי ישראל. נתניהו צריך ללכת הביתה".



זירת הפיגוע, היום. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, בפיגוע שאירע היום בשתי זירות בעיר, הגיע מחבל פלסטיני, שוהה בלתי חוקי מכפר טאמון שליד שכם, לרחוב אנילביץ ודקר שני בני אדם. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים מאיר את שני פצועים, גבר ואשה כבני 40, כשהגבר במצב קשה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון והאישה במצב קל עם פציעה בידה. מיד לאחר מכן פנה המחבל לרחוב רמח"ל, על מנת להמשיך במסע הדקירות, ופצע אישה נוספת כבת 60 במצב קל.

המחבל הדוקר אותר כשהוא מסתתר בחצר בית ברחוב רמח"ל ונוטרל ע"י כוחות הביטחון. תחילה עלה חשש כי מדובר בשני מחבלים וכי המחבל השני ככל הנראה נמלט. לאחר שנערכו סריקות נרחבות לאתרו הובהר כי מדובר במחבל בודד, שנתפס כאמור וביצע את הדקירה בשתי הזירות.