ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מתפקד לליכוד וקרא לתומכי המחנה הלאומי להצטרף אליו. שליח מטעמו של ברקת יצא למטה הליכוד במצודת זאב עם טופס ההתפקדות.  



מספר ימים לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על כוונתו להקדים את הפריימריז בליכוד, ברקת פרסם סרטון בפייסבוק ובו הודיע כי בעתיד יקבל החלטה אם להתמודד שוב על ראשות עיריית ירושלים או תוך מחאות להמשיך לשרת את הציבור ברמה הלאומית. "לפני 15 שנה עזבתי את כל עסקיי כדי לשרת את ירושלים במשכורת של שקל לשנה. מתוך אותה תחושת שליחות ואחריות לעתיד מדינת ישראל אני מתפקד הבוקר לליכוד", אמר ברקת בסרטון. 

"במערכות הבחירות האחרונות התייצבתי ותמכתי בראש הממשלה ובליכוד. כמי שמאמין בשמירה על ארץ ישראל וירושלים מאוחדת, חיזוק הביטחון וצמצום פערים חברתיים, איני יכול לעמוד כצופה מהצד. התפקדות גדולה לליכוד תזרים דם חדש ורוח חדשה ותחזק את המנהיגות שבאה לשרת את הציבור ללא שיקולים זרים. ההתפקדות תחזק גם את ירושלים ותאפשר לה לקבל את המקום הראוי לה בחלוקת המשאבים הלאומיים" הוסיף ברקת.

"ירושלים היא משימת חיי. יש לנו עבודה לעשות ואמשיך לשרת את ירושלים כראש העיר לפחות עד סיום הקדנציה הנוכחית. בעתיד אקבל החלטה אם להתמודד שוב או להמשיך לשרת את הציבור ברמה הלאומית", אמר ברקת ואישר את הספקולציות כי הוא שוקל התמודדות לראשות התנועה לקראת הבחירות הבאות. 


 

התפקדתי הבוקר לליכוד! צפו בסרטון והתפקדו גם אתם.למען מדינת ישראל, למען ירושלים!להצטרפות: barkat.org.il/hitpakdut

Posted by ‎Nir Barkat - ניר ברקת‎ on Monday, December 21, 2015

 
למרות ההתפקדות אמר ברקת לגלי צה"ל כי :""ראשות הליכוד לא על סדר היום מבחינתי. אני מצטרף בשביל עשרו תשנים קדימה. אני מאמין בבניית תשתיות לטווח ארוך. אני לא מתכוון לעזוב, התהליך הזה חשוב מאוד לירושלים". 
 
ברקת הוא איש עסקים לשעבר וידוע בתפיסת עולמו הלאומית ימנית, המשמש כראש עיריית ירושלים משנת 2008. הוא הצהיר בעבר על תמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו וסיעת הליכוד.

שר ירושלים זאב אלקין הגיב על התפקדותו של ברקת לראשות הליכוד ואמר:״ראש עיריית ירושלים הודיע לי הבוקר על הצטרפותו לתנועת הליכוד, אני מברך על צעד זה. אך טבעי הוא שראש עיר הבירה שלנו יהיה חבר במפלגה של המחנה הלאומי. תושבי ירושלים הביעו את אמונם בליכוד בבחירות האחרונות, והליכוד ניצח בירושלים בפער אפילו גדול יותר מהתוצאה הארצית. לכן, הצטרפותו של ראש עיריית ירושלים לשורות הליכוד מבטאת את החיבור העמוק הזה של תנועת הליכוד לירושלים והיא מחזקת גם את הליכוד וגם את ירושלים. כשר ירושלים נמשיך לשתף פעולה עם ראש העיר בפעילות היומיומית למען פיתוחה ושגשוגה קידום של ירושלים.״