ועדת העבודה והרווחה של הכנסת התכנסה הבוקר לדיון מיוחד לבקשת ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) בעקבות המצוקה הכספית שאליה נקלעו בתי התמחוי לניצולי שואה. ועדת התביעות עצרה את המימון לבתי התמחוי במחצית השנייה של השנה משום שמשרד הרווחה לא יכול היה לספק לה ערובות שהנעזרים בעמותות המפעילות את בתי התמחוי הם אכן ניצולי שואה בלבד. בשל כך בתי תמחוי רבים הגיעו עד כדי סכנת סגירה משום שהמדינה לא העמידה תקציב חלופי לפעילותם. 

מנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר הצטרף לדיון בהתראה קצרה והודיע בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הנושא הובא לידיעת רה"מ רק אמש, והוא ביקש ממני לבוא לכאן ולהודיע חד משמעית וקראו את שפתיי - לא ייסגרו בתי תמחוי בישראל. הנושא מאד חשוב לרה"מ והממשלה תמצא פתרון". יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר לוועדה כי רה"מ עצמו עסק בנושא עד לשעות הקטנות של הלילה. שלמה גור, סגן נשיא ועידת התביעות הודיע: "אם יימצא המנגנון שמנכ"ל רה"מ מדבר עליו, נסכים להמשיך את מימון בתי התמחוי גם בשנה הקרובה". 
מנכ"ל משרד הרווחה אליעזר יבלון הדגיש בדיון: "למרות שהתקציב מוועידת התביעות הופסק כבר במחצית השנה הנוכחית לא נסגרו בתי אוכל עד עתה ויישר כח לעמותות שמפעילות אותם. קיימנו דיונים כדי למצוא פתרון לעניין זיהויים של הנעזרים כניצולי שואה. אנחנו חלוקים בעניין אבל נמשיך להידבר. נשמור על כך שבתי האוכל לא ייסגרו בתחילת 2016. אנחנו צריכים למצוא פתרון ולא לנסר את הענף שאנחנו יושבים עליו". 

יוזם הדיון, ח"כ איציק שמולי הטיח בשני המנכ"לים: "מתוך 180 אלף ניצולי שואה 25-30% חיים מתחת לקו העוני וזה מטורף. המדינה מתנערת מאחריות, זורקת אותה לעמותות. הטענה שלי פחות מופנית לוועדת התביעות ולרצונה הטוב להעביר כסף לעמותות. הביקורת שלי היא שמשרד הרווחה נותן לרבבות ניצולי שואה עניים להיות תלויים בארוחה אחת חמה ביום וברצונה הטוב של וועדת התביעות".

שמולי פנה למנכ"לי המשרדים וזעם: "עשרות מיליארדי שקלים בתקציב המדינה עוברים מכאן לשם בהינף הצבעה. לזה אין לממשלה כסף? לזה הממשלה מקצה 8,000 שח בשנה אבל עבור טייקונים היא נלחמת כמו אריות?"  לאנשי ועידת התביעות אמר: "במקומכם הייתי לוקח את ה'סיכון' ש"סתם קשיש עני יתפלח לבית תמחוי כדי לא למנוע מקשיש ניצול שואה לאכול. אבל הטענה שלי היא לממשלה".

"אני עמדתי בתור במרוקו עם סיר לקבל אוכל" חבר הכנסת אלי אללוף. צילום: פלאש 90

 
הדיון היה טעון לפרקים והעלה מדי פעם הערות ויכוחים על אפליית מגזרים בחברה. במהלך הדיון נרשמו חילופי דברים בין ח"כ אלאלוף לבין מרים, ניצולת שואה, שאמרה לנוכחים: "אני לא רוצה שיהיו בתי תמחוי בכלל. שימחקו. מי צריך את זה? הייתי מעדיפה למות מאשר להיכנס למקום כזה. אתם הייתם פעם במקום כזה? זה נורא ואיום". אלאלוף ענה לה: "כן. אני. אז מה? כל עוד יש מי שצריך את השירות הזה, צריך לקיים אותו. אני עמדתי בתור בפז (שבמרוקו) עם סיר לקבל אוכל. כן. ואני לא ניצול שואה. אבל אל תזלזלו שאחרים לא מבינים ולא יודעים. גם אנחנו סבלנו".  אלאלוף מיהר מאוחר יותר להבהיר למרים כי לא התכוון לפגוע בה. 
יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף סיכם ואמר בתום הדיון כי עד לסוף חודש מרץ הקרוב יימצא הפתרון האופטימלי על דעת משרד הרווחה וועידת התביעות בנושא המשך מימון הארוחות החמות לניצולי שואה נזקקים בלבד (ולא לקשישים נזקקים אחרים). במהלך 2016 ועידת התביעות תחזור בכל מקרה להשתתף במימון מפעל ההזנה.