"לא נפלתי מהכיסא מהפרסום הזה", כל אמר היום (רביעי) שר האנרגיה יובל שטייניץ על הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, לפיו הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) ריגלה, בהוראת הנשיא ברק אובמה, אחר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת המו"מ על תכנית הגרעין האיראנית.



על פי הדיווחים, הממשל האזין לשיחותיו של נתניהו במהלך החתירה להגעה להסכם גרעין עם איראן במהלך הקיץ. הגורמים שציטט ה"וול סטריט ג'ורנל" טענו כי ההאזנות לשיחות בין נתניהו לעוזריו חשפו בפני הנשיא כי נתניהו מתכנן להדליף את תוכן ההסכם המתגבש בין ארצות הברית לאיראן, במטרה להביא להכשלתו.



שטייניץ אמר ברעיון לרשת ב': "אנחנו יודעים שהכלל בקהילה הבינלאומית שכולם מרגלים אחרי כולם וכולם ומאזינים לכולם. אנחנו מעצמה מודיעינית ויש לנו יכולות טכנולוגיות. אנחנו החריג. אנחנו לא מאזינים, לא עוקבים ולא מבצעים פעילות איסוף נגד ארצות הברית. היה ניתן לצפות שינהגו גם בנו ככה".



הוא הוסיף כי גם מעצמות, גם מדינות עוינות וגם מעצמות שהן חברות אוספות מידע. "לא בקלות משנים את העולם. אנחנו מחויבים למציאות, יש מספיק גורמים שרוצים לפגוע בך. אנחנו שומרים על האינטרסים שלנו. ארצות הברית היא הידידה הגדולה ביותר שלנו. יחד עם זאת, אני לא נופל מהכיסא מהפרסום הזה. אני לא חושב שנגרם נזק מהותי למדינת ישראל. אצלנו יש גורמים מאוד רציניים, על ליבת הסוד הישראלי צריך להגן בנפשנו. אנחנו טובים גם בהגנה".



השר שטייניץ התייחס גם לטרור היהודי, ואמר כי "אם לא נעקור את התופעה מהשורש, הטרור היהודי יערער את השורשים של מדינת ישראל כדמוקרטיה ושל המדינה בכלל. למרות שהטרור היהודי הוא קטן, אצלנו כל המנהיגים מגנים ולא משבחים את מעשי הטרור האלו. אם חפצי קיום אנחנו, צריכים לעקור אותו מהשורש".



שר האנרגיה התייחס גם לתחקיר שפורסם אמש בערוץ 2 אודות שחקן העבר דני נוימן, לפיו הוא משמש כמאכער שמארגן פגישות לבעלי עניין במשרדי הממשלה, והזכיר בכתבה כי יש לו נגיעה גם לענייני אנרגיה:  "לא היתה בינינו פגישה, או חצי פגישה. אני שר האנרגיה שבעה חודשים, לא היתה פניה כזאת. אני מכיר את דני נוימן, הוא אדם מוערך, אי אפשר לקחת את זה ממנו. אני חושב שההתרברבות היא לא לטובתו. לא רוצה לכנות כינויים כמו מאעכר, הוא גם התנצל על הטענות שהוא טען. זה נשמע לא טוב, אני מקווה שזאת רברבנות ולא משהו אחר".