רוב חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת פנו היום ליו"ר הועדה, ח"כ צחי הנגבי, וביקשו לקיים בדחיפות דיון במליאת הוועדה או באחת מוועדות המשנה שלה בעניין הדחתו של יאיר רמתי מתפקידו כראש מנהלת חומה במשרד הביטחון. ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) שיזם את הפנייה אמר: "מחובתה של הכנסת ומחובתה המתבקשת של הפיקוח הפרלמנטרי עליה לקבל דיווח מלא לגבי ההדחה. מדובר באחד מאנשי המפתח של מערכת הביטחון  שהוביל בשנים האחרונות להישגים יוצאי דופן בתחום הגנת הטילים. אי אפשר להניח לנושא זה לחמוק מסדר יומה של הוועדה".



על פי תקנון ועדת החוץ והביטחון על יו"ר הוועדה לקיים דיון דחוף לבקשת לפחות שליש מחבריה. בנוסף לכך פנה היום ח"כ נחמן שי למבקר המדינה, עו"ד יוסף שפירא, בדרישה לבדוק את הדחתו של רמתי. על הפנייה לח"כ הנגבי חתמו 11 מתוך 16 חברי ועדת החוץ והביטחון. מלבד ח"כ שי חתמו גם חברי הכנסת מ יכאל אורן, אורן חזן, מנחם אליעזר מ וזס, שולי מ ועלם, עמיר פרץ, עופר שלח, ציפי לבני, אביגדור ליברמן, יאיר לפיד וענת ברקו.

מכתב לח"כ צחי הנגבי
מכתב לח"כ צחי הנגבי


כזכור, משרד הביטחון הודיע ביום ראשון האחרון בהודעה דרמטית כי ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, יאיר רמתי, יסיים את כהונתו לאחר ארבע שנים בתפקיד. 
 
יאיר רמתי נחשב לעילוי בתחום פיתוח הנשק בישראל ובתקופת כהונתו קידם רמתי, באופן משמעותי, את פיתוח ובניין הכוח של מערכת 'כיפת ברזל', 'שרביט קסמים' וה'חץ', ולאחרונה עמד בראש סדרת הניסויים המוצלחת במערכות השונות, סדרה שנחשבת לנדירה בהצלחותיה. מדובר בהישגים יוצאי דופן, בקנה מידה עולמי, למערך ההגנה האקטיבית הרב-שכבתית.
 
במשרד הביטחון סרבו לפרט מהי עבירת הביטחון מידע שבגינה נאלץ רמתי לסיים את תפקידו ומסרו כי "ליאיר רמתי זכויות רבות ותרומה גדולה למערכת הביטחון, ולפיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".
 
גורמים ביטחוניים טוענים כי רמתי לא יועמד לדין פלילי והחקירה תסתיים בהפקת לקחים כשעונשו הדחתו הדרמתית.