הותר לפרסום היום (חמישי) כי ארבעה ערבים ישראלים תושבי ג'לג'וליה נעצרו בחודש שעבר בחשד שעסקו בסחר באמל"ח ובמעורבות בהפרות סדר, במהלך חודש אוקטובר 2015. הארבעה נעצרו בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. העצורים הם: יחיא פריד אברהים אבו חג'לה (22), פראס אסמאעיל מחמד פקי (18), מחמד תיסיר עתמאן פיומי (22) ועודאי קאיד חסן חרבוש (21).



החקירה החלה בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, שהביאה למעצרו של מחמד פיומי בדרכו חזרה משכם, לאחר שנפגש עם סוחר אמל"ח, תושב הגדה המערבית, בנוגע לרכישת אקדח. לאחר שבחקירתו עלתה מעורבות בסחר באמל"ח ותמיכה בחמאס, נעצרו שאר הפעילים. בחקירת החשודים בשב"כ עלה עוד כי במהלך חודש אוקטובר האחרון, בשל המצב בהר הבית, חשבו הארבעה לבצע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה בג'לג'וליה או לחלופין לשרוף את תחנת המשטרה במקום באמצעות בקבוקי תבערה, אולם בסופו של דבר התחרטו מחשש שיתפסו.



עוד עלה בחקירות כי יחיא, פראס ועודאי מעורבים בהפרות סדר, הבערת צמיגים וידויי אבנים לעבר המשטרה במהלך אירועי אוקטובר האחרונים. במשטרה מבהירים כי במסגרת החקירה עלה שמדובר בחבורת פעילים המעורבים בפלילים שעיקרם סחר באמל"ח וכי מעצרם מנע ככל הנראה מעורבות משמעותית יותר, בפעילות טרור. לאור תוצאות החקירה הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד מחמד פיומי ויחיא אבו חג'לה בגין ביצוע עבירות של סחר באמל"ח, ולבית משפט השלום כנגד פראס, יחיא ועודאי בגין הפרות הסדר.



חמאס מתכנן לשוב לבצע פיגועי התאבדות בישראל


מוקדם יותר היום העיתון הלבנוני "The News", דיווח כי ארגון חמאס מתכנן לשוב לבצע פיגועי התאבדות בישראל. על פי הדיווח ההחלטה מיושמת בשטח באמצעות "תאים רדומים" של אנשי חמאס, שקיבלו הוראות לפגוע במטרות בשטח ישראל, כך צוטט גורם בארגון.



לטענת העיתון המידע ידוע היטב לשלטונות בישראל, זאת לאחר שלפני עשרה ימים נחשפה חוליה שפעלה בשטח ירושלים ותכננה לבצע פיגועים. מנהיג בארגון צוטט כי "הפעילות תתבצע בקרוב, היא כוללת רשימה של מטרות שכוללות דמויות פוליטיות וביטחוניות בישראל. על פי המקורות הובהר כי תהיה התמקדות בפיגועים נגד גורמי משטרה וצבא בישראל. התנועה ציטטה מקורות הטוענים כי "אנשינו מנהלים קשרים עם חברי פת"ח וישנו שיתוף פעולה ביניהם".



יו"ר "ישראל ביתנו", ח״כ אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר כי "הודעת החמאס על כוונתם לחדש את פיגועי ההתאבדות בישראל ועצם העובדה שהם מעזים להודיע זאת בפומבי, היא תוצאה ישירה של המדיניות שמובילים נתניהו ויעלון. מדיניות כושלת שלא חיסלה את שלטון החמאס בעזה ב'צוק איתן', מדיניות שנותנת גם חסינות מאז לראשי החמאס, מדיניות שהביאה לגל הטרור שנמשך כבר כמה חודשים. אם לא יהיה שינוי דרסטי במדיניות - אזהרות החמאס עוד חס וחלילה יתממשו".



תושבי ראס אל עמוד שנעצרו
תושבי ראס אל עמוד שנעצרו



כזכור, לפני עשרה ימים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחוז ירושלים, התירו  לפרסום כי לאחר פעילות משותפת נחשפה תשתית של תושבים ישראלים, המתגוררים בשכונת ראס אל עמוד בירושלים, והיו מעורבים במספר רב של פיגועי טרור עממי. במסגרת האירועים ביצעו המעורבים יידויי בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים ויידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון ותושבים יהודים בשכונת ראס אל עמוד בסמוך לבית הקברות היהודי בהר הזיתים. 



במהלך חודש אוקטובר נעצרו אסלאם נג'אר, בן 18 וחמזה נג'אר, בן 22, שני אחים תושבי ראס אל עמוד, לחקירת שב"כ. בחקירתם של השניים עלתה מעורבותם במספר רב של פיגועי בקבוקי תבערה, יידויי אבנים וירי זיקוקים לעבר כוחות הביטחון. עם הרחבת החקירות נעצרו לחקירת שב"כ גם נאדר נאצר, בן 22 ושני קטינים נוספים, בני 16 ו-17.



"במהלך חקירתם של השניים עלה כי היו מעורבים ביידויי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון ותושבים יהודים", נמסר מהשב"כ. "בנוסף, עלה מחקירת שני הקטינים כי בתאריך 17 בספטמבר 2015 השתתפו באירוע שריפת אוטובוס "אגד" בראס אל עמוד שנקלע לאזור העימותים, במהלכו יידו לעברו בקבוקי תבערה ואבנים יחד עם פעילים נוספים מהתארגנות מקומית. השניים תארו בחקירתם, כי לאחר שנהג האוטובוס נמלט מהמקום, שפכו בנזין על חלקו הקדמי של האוטובוס והבעירו אותו עד אשר נשרף כליל". 



בחקירות עלה עוד, כי במסגרת ההתפרעויות בשכונה נהגו הפעילים לחסום את הרחוב באמצעות פחי אשפה ולנתק את זרם החשמל, זאת על מנת למשוך את כוחות המשטרה ולתקוף אותם באמצעות יידוי בקבוקי תבערה לעברם. עד כה הוגשו במסגרת הפרשיה חמישה כתבי אישום בגין ניסיונות הצתה, התפרעות, ניסיונות תקיפת שוטר, חבלה בכוונה מחמירה ועוד. בהמשך, צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נגד מעורבים נוספים.