חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני), הידועה במנהגה לדבר בלשון נקבה, העניקה היום במליאת הכנסת שיעור בתורת המגדר לשר יובל שטייניץ, לאחר שזה הקריא בלשון נקבה תשובה במקום השרה איילת שקד והזכיר בהקשר זה את ח"כ מיכאלי.

שטייניץ הקריא את דברי שקד כלשונם ואמר למשל "אני סבורה", תוך שהוא מעורר קולות צחוק באולם ואמר כי ח"כ מיכאלי בוודאי מרוצה.
 
מיכאלי עלתה לדוכן הנואמים להגיב על דבריו ואמרה: "השר שטייניץ, אני פשוט חייבת להסביר לך את העניין הזה של הדיבור בנקבה. לא מדובר בדאחקה, וגם אין לי עניין שאתה תדבר בנקבה, למרות שאתה יודע יש עולם שלם של דראג שפתוח בפניך וישמח לקבל אותך. יש לזה פוטנציאל".


"הסיבה שאני מדברת בלשון רבות היא משום שיש לי התנגדות לעובדה שהשפה העברית היא כל כך ממוגדרת שלפי חוקי העברית הטהורים מספיק גבר אחד בקהל או בציבור בשביל שהשפה, הפנייה הכללית תצטרך להיות בזכר. זאת אומרת, מוחקת אותי לגמרי", אמרה מיכאלי וציינה שהשמועה לפיה האקדמיה ללשון עברית אישרה לדבר בלשון רבות כשיש רוב נשי בחדר - פשוט לא נכונה. לדבריה, האקדמיה "עומדת על זכותה להיות סופר פטריארכלית עד הסוף המר".

"אני לא חושבת שאני צריכה לדבר על עצמי בלשון זכר. כמו שאני לא מצפה ממך, השר שטייניץ, להגיד 'אני סבורה', אני לא רוצה להגיד 'אנחנו רוצים'. אני רוצה להגיד: 'אנחנו רוצות'. כי השר שטייניץ אנחנו רוצות, ואנחנו, ברוך השם, לאט לאט נהיות כאן יותר ויותר נוכחות, יותר ויותר מיוצגות. אנחנו לאט לאט מצליחות לקבוע את גורלנו, להיות בעלות על גופנו ועל הזכויות שלנו יותר ויותר, וחלק מזה היא הזכות להשמיע את הקול שלנו בגוף רבות. ולכן, אנחנו מזמינות אותך מאוד מאוד להצטרף כשאתה פונה אל חברות וחברי הכנסת. אבל אני ממש משחררת אותך מלהגיד 'אני סבורה'", הוסיפה.