ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), הנמצא בעין הסערה בעקבות הצעת "חוק השבת" שהגיש, "נכשל" היום (חמישי) במבחן שבת שערכו לו במפתיע יועז הנדל וספי עובדיה בתכניתם בגלי צה"ל. הנדל ועובדיה ראיינו את ח"כ זוהר בעקבות הסערה שהצעת החוק שלו חוללה ואז הפנה אליו הנדל מספר שאלות כדי לבחון את בקיאותו בנושא השבת.



הנדל שאל את ח"כ זוהר מהי פרשת השבוע, מהו "עירוב תחומין" ומדוע אסור לרכוב על אופניים בשבת. ח"כ זוהר הנבוך לא ידע את התשובות. עוד נשאל זוהר האם הוא שומר שבת והשיב: "אני משתדל". לאחר השידור פרסם ח"כ זוהר הודעה בה הגיב בחריפות ל"דוסומטר" שנערך לו בגל"צ ואמר: "בימים האחרונים אני נתון למתקפה מתמשכת מצד התקשורת הישראלית, בשל 'חוק השבת' אותו בחרתי לקדם".



"את החוק החשוב הזה בחרתי לקדם מתוך מחויבות עמוקה לערכי השבת ולערכי העם היהודי, יחד עם ערכים סוציאליים שחשובים מאוד למדינה שלנו. היום בחר יועז הנדל, אדם שהוריד את הכיפה ועזב את הציונות הדתית עם המון תסכול, להציג אותי כמי שאינו בקיא בעולם ההלכתי ובכך לטעון למעשה כי הצעת החוק שלי איננה אותנטית", השיב זוהר.



"ההפך הוא הגמור", אמר ח"כ זוהר, "זה רק מוכיח עד כמה מניעיה סוציאליים וחברתיים. אז לא, מר הנדל, אני לא זקוק לאישורים שלך כדי לפעול למען השבת. אני אדם מאמין גם אם אינני דתי לפי התבניות המקובעות שמקובלות עליך. אני אדם שמאמין בערך השבת, גם אם אתה חושב אחרת. אני שומר שבת ואוהב את השבת, אני חושב שהיא מתנה נפלאה לכל אדם, לכל משפחה בישראל, לחברה בישראל ולכלכלה הישראלית"




לדברי זוהר מדובר בניסיונות פופוליסטים לגרום לו לוותר על קידום "חוק השבת". "אני לא אוותר על 'חוק השבת' ולא משנה כמה נמוך יבחרו יועז הנדל ועמיתיו לרדת", הדגיש זוהר.





חידון השבת של מיקי זוהר

הנדל: "שואל אותך כמה שאלות על השבת שהיא משימת החיים שלך. בוא נעשה ככה בתור מי שכל כך מחובר לשבת. פרשת השבוע אתה זוכר?".

זוהר: "אני חושב שזה 'בשלח'".

הנדל: "וירא".

זוהר: "וירא השבוע? בשלח היה שבוע שעבר".

הנדל: "יודע מה זה עירוב תחומין?".

זוהר: "לא, ספר לי".

הנדל: "איסור לרכוב על אופנים בשבת. זוכר למה?".

זוהר: "לא, ספר גם את זה".

הנדל: "למה לפי חז"ל מצוות שבת כתובה פעמיים בתורה?".

(זוהר לא השיב)

הנדל: "כמה סעודות יש בשבת?".

זוהר: "השיח שלי לא הלכתי אלא סוציאלי חברתי".