ממשלת ישראל מקיימת היום (ראשון) את ישיבתה השבועית, בצל הפרידה מראש המוסד, תמיר פרדו, אשר סיים את תפקידו. פרדו, אשר נשאר בתפקיד מעט יותר מהמתוכנן, עד לבחירתו של יוסי כהן, שהיה ראש המל"ל, קיבל שבחים רבים על תפקודו, כשראש הממשלה מדגיש שוב ושוב את תרומתו לפעילות המודיעינית של ישראל.



"המוסד הוא חלק אינטגרלי מבטחון ישראל ונעשה יותר ויותר חשוב בעולם המורכב שלנו עם עליית האסלאם הקיצוני, הסייבר. למוסד יש תפקיד שנעשה חשוב יותר ויותר גם ביצירת קשרים הרבה יותר ממה שניתן להציג כאן. אנחנו נפרדים מתמיר פרדו כראש המוסד אחרי שנים ארוכות בשירות המדינה ומקבלים בברכה את יוסי כהן. שניהם עתירי זכויות.



"תמיר אתה הבאת לאישורי אינספור מבצעים שכמעט תמיד אושרו מבצעים שגם אם לא מוכרים לציבור מוכרים על ידי. יוסי (כהן) אתה מכיר את המוסד הכרות רבבת שנים ואני מבקש להפרד ממך תמיר בתודה על כל מה שעשית לבטחון המדינה ויוסי תודה על כל מה שתעשה לבטחון המדינה".



"יש פערים בזכויות ובחובות של המגזר הערבי"

במהלך דבריו התייחס נתניהו למצב הרגיש ולדיון הציבורי שהתעורר סביב הציבור הערבי במדינה ואמר: "כל מי שעיניו בראשו רואה שקיימים פערים גדולים בין המגזר הערבי לציבור היהודי. פערים במשאבים ופערים באכיפת החוק. פערים בזכויות ופערים בחובות. הפערים הללו נוצרו בעשרות שנים והגיע הזמן לעשות מאמץ לאומי לצמצם אותו.

"בשנים  האחרונות הממשלות האחרונות בראשותי עשו והשקיעו משאבים רבים במגזר הערבי ונשקיע באכיפה במגזר הערבי, אבל כל מה שנעשה במסחר, חינוך ועוד במגזר הערבי לא יוכלו להתקיים אם לא נשקיע באכיפת חוקי ישראל במגזר הערבי. אלה שתי תכניות שתשולבות זו בזו וזה יטיב עם כל אזרחי ישראל וגם עם אזרחי המגזר".

לאחר מכן התייחס נתניהו לחוק הנחת התעריפים בתחבורה הציבורית, עליו סיכמו השר אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון: "אחרי הרפורמות במזון נפחית את המחירים בתחבורה הציבורית. יש לכך משמעות חברתית. מי שבדרך כלל משתמש בתחבורה הציבורית, הם בדרך כלל בעלי יכולות מופחתות מבחינה כלכלית. זו הקלה משמעותית. כמו כן, נאשר תכנית רב שנתית ליישובים דרוזים וצ'רקסים בעלות של שני מליארד שח ותסייע לצמצם פערים ותקדם אוכלוסיה שמשרתת בצה"ל ורואה עצמה חלק ממדינת ישראל".