"הירי למוות בנשאת מלחם הוא חיסול, שכן כוחות הביטחון יכלו לעצור אותו, אך נדרש מהם לחסל אותו, כי מדובר כאן בכבוד של המדינה והמשטרה. המטרה היא לרצות את דעת הקהל. צריך להעמיד לדין את מי שירה בו למוות", כך אמרה היום (שלישי)  ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) בראיון שהעניקה לערוץ "מוסאווא" הפלסטיני.

"מה שחשוב כעת זה השיח הפוליטי, כאילו על כל הפלסטינים בישראל לערוך חשבון נפש. אנחנו מדגישים שוב, כי בחרנו במאבק הפוליטי בלבד, וכי דרך האלימות אינה הדרך שלנו", הדגישה ח"כ זועבי. "הדרך שלנו זה מאבק פוליטי. אנחנו לא צריכים תעודות יושר מאיש. כל ערוצי הטלוויזיה בישראל מעמידים אותנו למשפט, ומה שעלינו לעשות זה לתת להם תעודות יושר, עד כדי השפלה עצמית".

נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בת"א
נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בת"א

בעניין איסוף הנשק הבלתי חוקי אמרה חברת הכנסת מבל"ד ברשימה המשותפת, כי "משטרת ישראל התחילה בטיפול בנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, רק כאשר האזרח היהודי נפגע והיה שימוש בנשק בתל אביב. מאות פעמים היה שימוש בנשק במגזר הערבי, ובאחד הכפרים במשולש נרצחו 70 בני אדם בשנים האחרונות, ורק פושע אחד הועמד לדין. כל השנים האלו, הרגישו בנוח שהיה שימוש בנשק במגזר הערבי, כי זה גורם לנו להתעסק בעצמנו, לאלימות גואה ולפילוג – נתעסק בעצמנו ולא למען זכויותינו. כמה פעמים ההנהגה הערבית פנתה למשטרה כדי להיכנס ליישובים הערביים ולאסוף את הנשק הבלתי חוקי, ואף האשמנו אותה באוזלת יד בכל הנוגע לפשע במגזר הערבי. מתברר, שלא היה אינטרס ישראלי לאיסוף הנשק הזה. נתניהו מדבר על שתי מדינות, ואני מדברת על שני אינטרסים: אינטרס של הרחוב היהודי, ואינטרס של הרחוב הערבי".