דבריה של שרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום עוררו ביקורת מצד חברי הכנסת מהימין ומהשמאל, לאחר שקראה היום (שלישי) לפתוח בחקירה כדי לקבוע אם ישראל אשמה בהוצאה להורג ללא משפט של פלסטינים, במסגרת גל האלימות בחודשים האחרונים. על רקע הדברים שפורסמו בתקשורת השבדית, יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הצהרתה של שרת החוץ של שבדיה נותנת רוח גבית לטרור".



לדברי הרצוג כל הצהרה כזאת מרחיקה את האזור מההיפרדות של ישראל מהפלסטינים. "הצהרה כזאת מסייעת לגורמים הרצחניים שעושים הכל כדי להרוס את הסיכוי להגיע לכך", הוסיף הרצוג. על רקע פיגועי הטרור באירופה כתב הרצוג: "מעניין ששבדיה לא הגיבה תגובה דומה כששוטרי פריז הרגו את הטרוריסטים כפי שהיו צריכים. ומעניין איך שבדיה תגיב כשהטרוריסטים יבצעו פיגועים על אדמתה. האם גם אז היא תדרוש ללטף להם את הראש בגלל שהיתה להם ילדות קשה?".



ביקורות נשמעו גם מהצד הימיני של המפה הפוליטית, יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי "הדבר היחיד ששרת החוץ של שבדיה לא עשתה עדיין הוא להצטרף פיזית למחבלים הפלסטינים ולדקור יהודים. לאור התנהלותה עד עכשיו, צריך לקוות מאד שזה גם לא יקרה". שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס, הגיב גם הוא לדברים ואמר: "הדבר היחיד שיש לחקור הוא כיצד אישה ששונאת בצורה בוטה את ישראל נבחרה ועדיין מחזיקה בתפקיד שרת החוץ".



בתוך כך חברת הכנסת ציפי לבני אמרה כי "לא נקבל כל השוואה בין כוחות הביטחון שלנו שפועלים נגד הטרור, לבין טרוריסטים. לישראל יש צבא מוסרי ומערכת משפט חזקה. לכן אין מצב שנקבל ששבדיה או כל מדינה אחרת תתערב בהליכים הפנימיים שלנו". 



"נדרשת חקירה יסודית"


כזכור, מוקדם יותר אמרה שרת החוץ של שבדיה כי "חיוני שתהיה חקירה יסודית ואמינה בנוגע למותם של הפלסטינים הללו כדי להבהיר את הנושא וכדי שיהיה דין וחשבון", אמרה וולסטרום במהלך דיון פרלמנטרי, כך דווח בסוכנות החדשות השבדית. ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "בהצהרותיה חסרות האחריות וההזויות, שרת החוץ השבדית נותנת רוח גבית לטרור ובכך מעודדת אלימות".



לוולסטרום לא מעט התבטאויות קשות נוספות נגד המדיניות הישראלית בתקופה האחרונה. לפני כחודשיים קשרה וולסטרום בין הטרור בפריז לייאוש הפלסטיני ולפני כחודש אמרה אמירה דומה כי ישראל מוציאה להורג מחבלים.