יו"ר סיעת יש עתיד וחבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ עפר שלח, מזהיר כי החמאס חפר מנהרות המובילות מתוך רצועת עזה אל תוך שטח ישראל. לדברי ח"כ שלח "ראש הממשלה ושר הביטחון מזניחים את הכנת העורף לעימות. למעלה מ-60 מיליארד שקל לשנה כלולים בהסכם בין משרד הביטחון לאוצר. מה שאין בו, ואין עליו שום סיכום, הוא כ-2.7 מיליארד שקל הדרושים כדי להציב פיתרון לבעיית המנהרות".

"יש כבר מנהרות שחוצות לשטחנו; החמאס מוכן להשתמש בהן בכל עת. אבל הידיים של ביבי ובוגי וכחלון משותקות: זו שצריכה לפעול מדינית כדי להרחיק את המלחמה הבאה, וזו שצריכה להשקיע כסף ומאמץ כדי להגן על תושבי עוטף עזה". לדבריו "התקרית הבוקר ברצועת עזה היא עוד שלב בהסלמה, שתוביל אותנו לסיבוב האלים הבא עם חמאס. יש הבדל בין ירי של ארגונים סוררים להנחת מטען על הגדר. כמו לפני "צוק איתן", האוייב אולי לא החליט שתהיה מלחמה, אבל מוכן לה".

ח"כ שלח טוען בדבריו כי "ממשלת ישראל אינה עושה דבר כדי לדחות את המלחמה. נתניהו ויעלון אינם נוקטים שום יוזמה, אינם פונים לגורמים איזוריים בעלי אמצעים והשפעה, כדי שיקרה מה שדרשנו מייד אחרי "צוק איתן": יוזמה של כמה מדינות באיזור, לפירוז עזה או לפחות הקטנת היכולות והמוטיביציה של חמאס למלחמה, תמורת שיפור משמעותי בחיי התושבים ברצועה, כולל נמל".