יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגישה היום (רביעי) הצעת חוק להוצאת ארגון "שוברים שתיקה" אל מחוץ לחוק. בדברי ההסבר נכתב כי "ארגון שוברים שתיקה הוא ארגון חתרני הפועל לשנות את מדיניותה של ישראל שלא במסגרת כללי המשחק המקובלים במדינה בעלת שלטון דמוקרטי, תוך הפעלת לחץ בינלאומי שפוגע במדינת ישראל".
לטענתה של מועלם רפאלי, פעילות ה-BDS להחרמת ישראל זוכה לסיוע משמעותי מצד 'שוברים שתיקה'. "שוברים שתיקה עוסק באופן אקטיבי בהסתה נגד ישראל ומשמש כזרוע של ממש בפעילות ה-BDS. ניתן לראות זאת גם בהפגנות שסוקרו לאחרונה בכלי התקשורת בה פעילי הארגון תוקפים פיזית ומילולית את חיילי צה"ל בזמן פעילותם ברחבי יהודה ושומרון", אמרה חברת הכנסת.

"הארגון מתיימר להציג עצמו כגוף לגיטימי, המעלה לתודעה הישראלית את הפגמים בהתנהלותו של צבא הגנה לישראל כלפי ערביי יהודה ושומרון. בפועל אינו מרכז את פעילותו אל מול צה"ל ורשויות החוק, כפי שהתבקש פעמים רבות על ידי בכירים בצה"ל. שוברים שתיקה סירבו למסור את העדויות לצה"ל ובחרו דווקא להעבירם לגורמים בינלאומיים, תוך הצגת מציאות שקרית בה חיילי צה"ל ומאות אלפי תושבי יהודה ושומרון מוצגים כפושעים", הוסיפה מועלם רפאלי.
 

בדברי ההסבר להצעת החוק הובאו גם הדרישות מצד צה"ל לקבל לידיו את העדויות שנצברו, אולם בשוברים שתיקה בחרו שלא לעשות זאת ולמסור את המידע לגופים בינלאומיים. "הארגון מוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה כאשר המידע שנמסר הינו שקרי או שאין ביכולתו להעיד על הכלל או על מדיניותה של ישראל", הוסיפה יו"ר סיעת הבית היהודי.

"שוברים שתיקה הוא ארגון חתרני שפוגע במדינת ישראל ומוציא את דיבתה בעולם", אמרה מועלם רפאלי, "אילו היה באג'נדה שלהם לתקן בעיות אמתיות בהתנהלות של צה"ל, היו עושים זאת בצינורות המקובלים במקום לפרסם שקרים ברחבי העולם. אני בטוחה שכל חברי הכנסת שמבינים את האיום של ה-BDS  יצטרפו להצעת החוק, כולל חברי המחנה הציוני".

יו"ר שדולת חופש הביטוי והעיתונות, ח"כ קסניה סבטלובה ("המחנה הציוני") אמרה בתגובה כי "אני מציעה לימין פשוט להעתיק את החקיקה בחסותה פשוט מוציאים להורג בערב הסעודית על מילים נגד המשטר. הצעת החוק הזו היא סכנה לדמוקרטיה הרבה מעבר לסכנות שהימין מייחס לשוברים שתיקה. כידוע, עד היום חופש הביטוי במדינת ישראל הוא שברירי ונשען על פסיקת בית המשפט העליון. בסופו של יום מי שמביא להחרמת ישראל בעולם הוא הימין המשיחי במדינת ישראל. לא ניתן לזה לעבור וגם בימין מבינים שמדובר בניגוח הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), אמרה בתגובה להצעת החוק: "הצעת חוק שסטלין היה מתהדר בה. מדובר ברדיפה פוליטית חסרת מעצורים שמשמעותה הציבורית היא התרת דמם של המתנגדים למדיניות הכיבוש של הממשלה. זהו סממן נוסף בדרך להחלפת הדמוקרטיה הישראלית בפשיזם אלים וחשוך".

ארגון שוברים שתיקה מסרו בתגובה כי "‏בקואליציה הנוכחית יש תחרות קשה על מידת הניתוק מהמציאות, ונראה שהפעם יש מתמודדים רציניים על המקום הראשון. אף הצעת חוק, פופוליסטית ככל שתהיה, לא תשתיק אותנו. נמשיך לשבור שתיקה ולספר מה שנשלחנו לעשות כלוחמים ולוחמות בשטחים, עד שהכיבוש יסתיים".