השריפה במשרדי ארגון "בצלם", עוררה במהלך השבוע האחרון הרבה מאוד אמוציות, הן במערכת הפוליטית והן בסביבת ארגוני השמאל, כשצפירת ההרגעה הגיעה כשחוקרי השרפות הגיעו למסקנה כי מדובר בקצר חשמלי, ולא בהצתה. אפילו הארגון עצמו הוציא הודעה בה נכתב כי חבריו "נושמים לרווחה" שלא מדובר בהצתה. כעת מסתבר כי גם אם מאמינים בשמאל בכך שמדובר בקצר, לא כולם בטוחים שזה לא היה קצר שנגרם בכוונה.



חברת הכנסת זהבה גלאון עלתה היום (חמישי) לשידור בגלי צה"ל, ואותתה כי מבחינתה, חקירת המקרה אמנם הובילה לקצר, אך רמזה שהיא לא ממש מאמינה לכך שהקצר לא היה מעשה ידי אדם: "זה לא מקרי שאחרי שיש מערכה כזו מתוזמרת ומתוכננת נגד 'בצלם' ונגד ארגונים אחרים. לא מקרי שארגון הבית של ראש הממשלה, 'אם תרצו', מפרסם קריקטורה של 'בצלם' עם אדם תלוי, כשמתירים את דמם של פעילי שמאל, של פעילי 'בצלם' ו'שוברים שתיקה', אז אני לא יודעת איך קורה קצר. אני רוצה לקוות, כך קיוו גם 'בצלם', שזה קצר מקרי".



ההתבטאות הזאת הביאה לגינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית. חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב לדברים של גלאון ואמר: "זוהי אמירה הזויה ומסוכנת. מה נגיד מחר כשסמוטריץ' יטען בכנסת שהראיות נגד הטרור היהודי לא משכנעות? האמון בגורמי האכיפה היא לא על תנאי". מי שהגיב בחריפות לדברים הוא ח"כ יואב קיש (ליכוד) שצייץ בטוויטר: "שומע את זהבה גלאון בגלצ מכנה את רה"מ ברון הסתה, כולל רמיזות להאשמה בקצר חשמלי ושימוש בשטאזי וכו'. היא מנותק ועל סף אובדן דרך. חבל".



כזכור, מחקירה הראשונית של השריפה (שהתרחשה בלילה שבין ראשון לשני) נבדק כי ככל הנראה השריפה החלה בעקבות כשל חשמלי, ולא מהצתה, כפי שהוערך אתמול ע"י צוותי הכיבוי לפני הבדיקה. בהודעה שנמסרה מדובר כבאות והצלה של ירושלים נכתב כי ההסתברות גבוהה שהקצר החשמלי גרם לשריפה.


השריפה בארגון בצלם. צילום: דוברות כב"ה ירושלים