מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הגיע לפני הצהריים (שישי) לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת לערוך לו שימוע בפרשת "ביביטורס". נתניהו התבקש להסביר את סיבות נסיעותיו ואת נסיעות משפחתו לחו"ל על חשבון גורמים זרים, בעת שכיהן כשר האוצר בממשלת שרון. 


נתניהו תושאל לגבי פרטי הפרשה בעקבות בקשתו, משום שלפי נהלי משרד המבקר מושא הביקורת הוא זה המבקש שימוע כדי לשטוח את טענותיו ולנסות לשכנע כי אין פסול במעשיו. אם יתקבלו חלק מהסבריו של נתניהו בשימוע, הדבר יכול לרכך את הדוח שצפוי המבקר לפרסם בנושא. 
נתניהו רצה בשימוע על מנת להסביר את סיבות נסיעותיו ואת נסיעות משפחתו לחו"ל על חשבון גורמים זרים, בעת שכיהן כשר האוצר בממשלת שרון. על פי פרסום מינואר 2014 בבלוג של העיתונאי רביב דרוקר, שגם חשף את הפרשה, הטיוטה הייתה גמורה עוד בתקופת מבקר המדינה הקודם מיכה לינדנשטראוס, אך עד היום לא פורסם הדו"ח.

על פי התחקיר בתכנית "המקור" בערוץ 10, בשני מקרים שילמו גופים שונים על אותו כרטיס טיסה של ראש הממשלה. עוד נחשף כי ככל הנראה אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו שרה, וזאת על אף ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של נתניהו עצמו. ממצאי התחקיר הועברו לחקירת מבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס, שקבע כי יש לפתוח בחקירה פלילית.
עם זאת, נגד נתניהו היו חשדות גם לגבי טיסות שהיו בזמן כהונתו כחבר כנסת. את החשדות האלה לינדנשטראוס לא יכול היה לבחון, משום שבסמכותו לבקר רק את הממשלה. לכן, העביר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את החומרים לבדיקה מוקדמת.
בספטמבר 2014, החליט וינשטיין לסיים את הליך הבדיקה בעניינו של נתניהו בפרשה. בעקבות חוות הדעת של המשטרה ושל פרקליטות המדינה קבע כי אין בסיס לפתיחה בחקירה פלילית. "בסופו של יום, במכלול החומר שנאסף, לא נמצא שיש מקום לפתיחה בחקירה בחשד לביצוע עבירה פלילית מצדו של נתניהו", כתב אז היועץ המשפטי לממשלה.