שר החינוך נפתלי בנט אמר בתגובה למחאת עובדי משרד החוץ נגדו, בעקבות התבטאויותיו, כי "דבריי בראיון כוונו מול מי שפועל נגד מדינת ישראל כמו אלון ליאל, מנכ״ל המשרד לשעבר. ניכר שעובדי משרד החוץ מסתייגים נחרצות מהתנהלותו ופועלים במסירות וללא לאות למען מדינת ישראל, בימים לא פשוטים למדינה, וההסתייגות הגורפת שלהם מדבריו של ליאל רק מוכיחה זאת".



בתגובה לדבריו של בנט, אמר מנכ״ל משרד החוץ, דורי גולד כי "אני רוצה לציין שאני מוקף באנשים מקצועיים ומצויינים, ואני סומך עליהם במאה אחוז".



ועד עובדי משרד החוץ זועמים על דבריו של שר החינוך נפתלי בנט והוציאו הודעה חריגה ובה הודיעו כי הנחו את כל עובדי המשרד שלא לשתף פעולה עם בנט עד להתנצלותו. "שר החינוך של מדינת ישראל התבטא באופן מעוות כנגד עובדי משרד החוץ. משמעותה של דרישתו שעובדי המשרד יעברו בדיקת ד.נ.א. מטילה ספק בנאמנות העובדים למדינה, למוסדותיה ולממשלתה", נכתב מטעם המשרד.



"ההתבטאויות המקוממות של גימלאים יחידים, יוצאי משרד החוץ, אינן מהוות תרוץ להשתלחות חסרת רסן של שר בממשלת ישראל בעובדים המסורים של משרד החוץ. אנו רואים בחומרה רבה את הדברים ועל כן מנחים את כל עובדי משרד החוץ שלא לשתף פעולה עם השר בנט עד לקבלת הבהרת דבריו והתנצלותו״, סיכמו בועד עובדי המשרד, כשהשר שעומד בראשו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנט אמר בראיון לתוכנית "גומרים הולכים" ברדיו תל-אביב כי "אני מתחיל לחשוב אולי שיש בעיה ב-DNA של משרד החוץ. כל הזמן מתלוננים על משרד החוץ. אם אנשים כמו אלון ליאל שהו במשך מספיק זמן במשרד החוץ יש שם בעיית עומק. שואלים איפה ההסברה? איזו הסברה. כשהפירומן מספר 1 עומד בראש המערכת אז איזו הסברה. הוא יסביר את ישראל? מי תוקע לי כף שהוא לא עשה כאלה דברים גם במהלך כהונתו?".

שר החינוך תקף את עובדי המשרד בעקבות עמדותיו של ליאל ואמר: "אחרי כל זה צועקים שישראל מבודדת בעולם. אותי מטריד מאוד שהאדם שהיה אחראי על קידום המעמד הבינלאומי של ישראל, כשהוא לא בתפקיד - עושה הכל כדי לפגוע במעמדה של ישראל".