בכירים בליכוד מעריכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ימתין עם סבב המינויים החדש בממשלתו עד לאחר הכרעת בג"ץ בעתירה שהוגשה נגד מינויו של אריה דרעי לשר הפנים. נתניהו הודיע בעבר כי לא יעסוק במינויים בממשלתו קודם להשלמת הליך הפריימריז בליכוד. בשבוע שעבר ביטל בית הדין של הליכוד את הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה לאחר שהתברר כי יש רק מתמודד אחד – נתניהו. ראש הממשלה מבקש בסבב המינויים הקרוב לשדרג את אחד משרי הליכוד, יריב לוין או מירי רגב, לתיק הכלכלה שאמור לפנות דרעי, אולם הוא מבקש לראות קודם מה תהיה ההכרעה בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בדרישה לבטל את ההחלטה למנות את דרעי לתפקיד שר הפנים, הגם שהמינוי אושר בממשלה ובכנסת.



בעתירה נטען בין היתר כי היא הוגשה "לנוכח העובדה כי דרעי הורשע בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים בעודו מכהן בתפקיד שר הפנים, ועקב חוסר הסבירות הקיצוני והשורשי שבמינוי זה - ההופך אותו למעשה חסר סמכות". בעתירה מתבקש בג"ץ גם להוציא צו ביניים שיורה למנוע את כניסתו של דרעי לתפקיד שר הפנים, ובמקביל להורות לו להימנע משימוש בסמכויות השר הנתונות בידיו ובהן עיסוק בענייני כספים ותקצוב רשויות מקומיות, עד להכרעה בעתירה לגופה.



"בשובו של אריה דרעי למשרד שבו ביצע את פשעיו - לאותו המשרד שהפך לפרתו החולבת האישית, בעודו מייסד שיטה, תעשייה שלמה, ההופכת את הרשויות המקומיות לצינור העברת כספים אל מוסדות ועמותות אשר דאגו בתורן להעביר לו את ליטרת הבשר שדרש – אנו חוצים את מתחם הסבירות. מינוי זה הופך בלתי סביר באופן קיצוני", הוסיפו וטענו אנשי התנועה בעתירתם.



לסבב המינויים הקרוב ממתין גם יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי, שקיבל מנתניהו הבטחה להתמנות לשר בממשלה ברוטציה עם לוין. גם ח"כ בני בגין ממתין לראות אם יצורף לממשלה, אולם עד סוף השבוע נתניהו כלל לא שוחח איתו על האפשרות. במקביל גם סגן השר איוב קרא דורש להתמנות לשר בממשלה.