הציבור נחשף אתמול לשרשרת התבטאויות חריגות בצמרת המדינה בעקבות גל הטרור. שר החינוך, נפתלי בנט כינה את שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון "שר ביטחון כושל ומאובן". יעלון ענה: "בנט ילדותי, חסר אחריות ורודף אחרי לייקים בפייסבוק". מקורבי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמרו על בנט: "טוקבקיסט באופוזיציה, ששומע רעיונות בקבינט ואומר שהם שלו", ואיש הליכוד לשעבר, גדעון סער הצטרף מבחוץ: "כשלא יוזמים, חוטפים". העיתונאית איילה חסון שוחחה הבוקר (רביעי) על הדברים עם ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", ואמרה: "זה ענייני פוליטיקה יותר מאשר ענייני ביטחון. זו פוליטיקה על חשבון הנפגעים, פוליטיקה חמורה, שלא עושה טוב לביטחון ולציבור. הם מנגחים אחד את השני בשפה ילדותית. שר הביטחון בוגי יעלון מדבר על פייסבוק ועל לייקים? אלוהים ישמור, זה פשוט הזוי. זה נשמע באמת כמו קטטה של ילדים בני 14. וראש הממשלה משגר את אנשיו לומר שההוא גונב לו רעיונות? הם רשומים בטאבו הרעיונות?".



 



"הקטטה היא על קולות", הוסיפה חסון. "מרבית הציבור בישראל נמצא בימין, שם המאגר הגדול, שכולם מתגוששים עליו, כדי לשפר את מצבם הרעוע, אחד על חשבון השני. אם אני מעליב את האחר, כותש אותו וטוען שהוא אפס, אז אני ענק. תמיד שותפות קואליציוניות הן באינטרס סותר, גם להחזיק את העסק שיהיה יציב, וגם לנגח אחד את השני כדי למקסם את מצבם לקראת הבחירות הבאות. השאלה היא למה צריך כל הזמן את 'הבחירות הבאות'? הדרך היא לא פחות חשובה מהבחירות עצמן. אם בדרך אתם לא מסתדרים, למה בבחירות הבאות אנחנו כן נסמוך על זה שתסתדרו?".

משעל ציין שבנט מנצל את המצב בו הקואליציה נשענת על רוב של 61 חברי כנסת, כדי לתקוף את יעלון. "במצב הזה הם יכולים להרשות לעצמם 'לדמם' ואף אחד לא ייזרק החוצה מהג'יפ שבו הם יורים אחד על השני". חסון ענתה: "הם יורים בתוך האוהל. הם לא יכולים אחד עם השני ולא יכולים אחד בלי השני. הם לא כל כך סובלים אחד את השני. זה לא שכל אחד חושב מחשבות נפלאות על האחר. זו מציאות שהיא לא טובה, שכופה שותפות. זה נורא מדכדך", הוסיפה חסון. "אם השר בנט מציע בקבינט פתרונות נפלאים נגד הטרור, פתרונות שהם כאלה 'פצצה' בלשון העם, והם לא מתקבלים, אז תתכבד ותפרוש", ייעצה לו חסון, "תבוא לציבור ותגיד יש לי אלטרנטיבה, צריך לעשות 1, 2, 3, ו-4 כדי לטפל במצב".

ערך: אסף נבו