עימות חריף הבוקר (רביעי) בוועדת החינוך של הכנסת בין שרת התרבות מירי רגב לח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד). העימות התרחש כאשר רגב הציגה בפני ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת את חוק "הנאמנות בתרבות", השנוי במחלוקת, אותו חשפה אתמול. הצעה המעוררת התנגדות באופוזיציה וגם בקרב יוצרים ואמנים ומוסדות תרבות, מבקשת לשלול את תקציב המדינה ממי שיפגע או יבזה את דגל המדינה או סמלי המדינה, יסית לגזענות, לאלימות או לטרור, יציין את יום העצמאות כיום אבל או ישלול את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית.



רגב תקפה בוועדת החינוך בחריפות את ח"כ שטרן על שמתח עליה ביקורת חריפה במהלך הדיון. כעסה של השרה התעורר בעקבות דברים שהטיח בה שטרן במהלך הדיון: "כשאנחנו פינינו במהלך התנתקות אנשים שפונו מהבתים, רגב חגגה יותר ממלחמת לבנון השנייה". רגב ענתה לו: "אתה חצוף ובזוי, אתה קנאי ואיש קטן". 


לאחר שיצא שטרן מהחדר, רגב המשיכה ותקפה אותו, כשהיא מייחסת לו האשמות חמורות על התקופה ששניהם שירתו בצבא: "אני הייתי דוברת צה"ל והוא היה ראש אכ"א. אני עשיתי עבודה מצוינת וקיבלתי  תשבוחות, כשהוא היה ראש אכ"א היינו צריכים לנקות אחריו. שטרן סגר את עיתון במחנה אחרי ראיון עם קצין הומו, הוא הדליף ליאיר לפיד מסמכים סודיים מתיקים אישיים וננזף ע"י הרמטכ"ל, ואני כדוברת צה"ל הייתי צריכה להסביר את הדברים שעשה".

השרה לא נרגעה, והוסיפה: "הוא מדבר מתוך קנאה ותסכול לא נותר לי אלא לרחם עליו ולומר לו: "תלמד את הפרטים לפני שאתה תוקף". היא אמרה את הדברים, כאמור בהיעדרו של ח"כ שטרן. ח"כים שנכחו בדיון מחו על דבריה, אך יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי הגן על השרה ואמר על שטרן: "הוא קיבל את זה ביושר". 

"רצה בהתלהבות ממיקרופון למיקרופון" 

שטרן הגיב לדברים החריפים של רגב ותקף בעצמו: "לא זכיתי לראות שר שבא לכנסת ונותן לעשייה שלו את השם של עצמו כמו שהציגה היום שרת התרבות: "תיקוני רגב". לא זכיתי לראות שר שאת כל העשייה של משרדו מציג כ"אני, אני אני אני" בזחיחות שאינה מכבדת לא מעמד שר ולא ועדה בכנסת. אותה זחיחות מנותקת מהמציאות הזכירה לי את התנהגותה של מירי רגב בהתנתקות. הריצה ממיקרופון למיקרופון בפנים מתלהבות מנותקות מסבל המתיישבים. העיקר שהיא תהיה בכותרות". 

שטרן הוסיף כי "כל הקצונה הבכירה בצה"ל ביצעה את ההתנתקות בכאב גדול. למעט מירי רגב, שלא ראתה בהתנתקות משימה לאומית ואישית כואבת אלא פלטפורמה לקידומה האישי. ניתן לחזור לסרטים ולעדויות מאותה תקופה ולראות זאת. אותה התנהגות תקשורתית פריצותית אליה היא גררה את צה"ל גם במלחמת לבנון השנייה, כשקידמה אנשי תקשורת בכמויות ולמקומות שלא היה להם תקדים במלחמות ישראל. לא לפני ולשמחתנו גם לא אחרי. ואנחנו רואים את אותם דברים גם עכשיו בהתנהלות הפוליטית שלה חסרת האחריות ועשיית כותרות באמצעות יצירת שסעים בעם ובחברה. ואת "המחמאות" שהיא נותנת לי ישפוט העם".