הפתעה במליאת הכנסת: הצעת החוק המכונה "חוק חזן" שביקשה לאפשר לסיעה להדיח סגן יו"ר כנסת מכהן רק באמצעות הודעה של הסיעה ליו"ר הכנסת או באמצעות רוב רגיל של 61 ח"כים במליאה, נפלה היום (שלישי) ברוב של שבעה מתנגדים משורות האופוזיציה מול שישה תומכים בהם ח"כ אורן חזן עצמו.



את ההצעה הביא יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן והיא נועדה לאפשר לסיעת הליכוד להדיח את סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורן חזן. על פי ההצעה ניתן להדיח סגן יו"ר כנסת מתפקידו אם הוא לא ממלא את תפקידו כיאות. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ביטן, הגיב על נפילת "חוק חזן": "האופוזיציה עשו לנו תרגיל מאחורי הגב והצביעו נגד החוק למרות ההסכמות. החוק בא לפתור בעיות של סגני יו"ר שמתנהלים בהתנהלות לא ראויה. מרגע זה, זאת הפכה להיות בעיה שלהם".



סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורן חזן אמר בציניות: "איך אני יכול להתנגד לחוק שכולם קוראים לו על שמי?" והוסיף: "הסירו דאגה מליבכם, אני תומך בחוק של ח"כ ביטן. אנשים חשבו כאילו החוק הזה נולד כדי לפגוע בח"כ כזה או אחר אבל לא כך הדבר. אני לא ממהר לשום מקום ואני מניח שיבוא יום שיינתן לי לנהל את ישיבות הכנסת. יש לי הסתייגות לגבי הערבוב של פוליטיקה בסיעה, לבין הממלכתיות של התפקיד. אם ישונה הדבר הזה, זה יהפוך את החוק לענייני ולא לפופוליסטי".



ועדת האתיקה נגד ח"כ חזן: "דוחה בתוקף כל ניסיון מניפולטיבי להטיל דופי במניעיה"



מוקדם יותר הערב פרסמה ועדת האתיקה של הכנסת הודעת גינוי חריפה לח"כ אורן חזן, לאחר שהביע היום באוזני התקשורת אי אמון בוועדה שדנה בתקרית בינו לבין חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין. פעם הרביעית בתוך פחות משנה התכנסה היום ועדת האתיקה לדון בהתנהלותו של ח"כ חזן בעקבות עימות קולני שפרץ בינו לבין ח"כ איילת נחמיאס ורבין בחניון הכנסת.



בהודעה חריגה שפרסמה הערב הועדה נאמר כי "ועדת האתיקה של הכנסת דוחה בתוקף את דבריו חסרי התקדים של ח"כ אורן חזן, כפי שצוטטו בתקשורת, כנגד הוועדה וחבריה".



"הוועדה דוחה בתוקף כול ניסיון מניפולטיבי להטיל דופי במניעי חברי הוועדה או ביושרם. מעמדה המוסרי הגבוה של ועדת האתיקה לאורך עשרות שנים, נגזר מעל לכול מאמון חברי הכנסת מכול הסיעות, בוועדה ובהחלטותיה. ראוי שחבר כנסת שעניינו נדון בפני הוועדה לא ינסה לערער אמון זה", הוסיפו בוועדה.



חזן אמר היום: "אין לי אמון בוועדה. מדובר בוועדה פוליטית ולא שיפוטית שהחלטותיה נקבעות מראש על ידי יושב ראש הכנסת ולא על ידי עובדות. אחת ההוכחות לכך היא העובדה שח"כית שקראה למותו של חבר כנסת לא הוזמנה מעולם לוועדה למרות תלונות מרובות נגדה". הוא התכוון לחברת הכנסת קרין אלהרר שבמהלך דין ודברים ביניהם במליאה קראה לעברו "שתמות". בעקבות אותה תקרית הורחק חזן לחודש מדיוני המליאה והועדות.



היום שמעה הוועדה את גרסאותיהם של חזן ושל ח"כ איילת נחמיאס ורבין לתקרית ביניהם בחניון הכנסת. ח"כ אורן חזן השמיע לוועדת האתיקה הקלטה של התקרית בחניון עם ח"כ נחמיאס ורבין ממנה עולה לטענתו כי לא אמר לח"כ נחמיאס רבין 'תת אדם'.  לדבריו, גם עדות של עובדת כנסת שנכחה בתקרית לא היתה חד משמעית. מחר צפויה הוועדה לפרסם את החלטתה וגורמים בכנסת מסרו כי חברי הוועדה מתקשים להגיע להכרעה ברורה.