סירבת לספק שירות או לעשות משלוח ליישובים ביהודה ושומרון? מעתה תהיה צפוי לקנס כספי של 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק, כך קובעת הצעת חוק פרטית של ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) שאושרה היום בקריאה טרומית, בתמיכת הממשלה.
 
הצעת החוק אושרה ברוב של 51 נציגי הקואליציה וסיעת ישראל ביתנו מול תשעה ח"כים (נציגי הרשימה המשותפת והח"כים איל בן ראובן ומיכל בירן (המחנה הציוני) שהתנגדו. "כמי שחיה מעבר לקו הירוק, מוכרת לי היטב מדיניותם של גופים רבים שעיסוקם בהספקת מוצר או שירותים ציבוריים המפלים קבוצות רחבות באוכלוסייה בהספקת המוצר או השירות הציבורי וזאת על בסיס מקום המגורים של הלקוח", הסבירה ח"כ מועלם רפאלי.
 

אפליה עד בית הלקוח


לדבריה, "זוהי אפליה שלא מתקיימת במקום העסק אלא כזו שמבקשת כלל לא להגיע לבית הלקוח. לעתים השירותים או המוצרים אינם מסופקים לאותן אוכלוסיות, המתגוררות באזורים מסוימים, דוגמת היישובים היהודיים ביהודה ושומרון או הכפרים הערביים באזורים הפריפריאליים, ולעתים השירותים והמוצרים מסופקים למתגוררים באזורים אלה, אלא שדרישת התשלום עבורם גבוהה מזו הרגילה וזאת ללא כל סיבה, כששירותים דומים ניתנים באופן דומה לכל הארץ ללא כל אבחנה".
 

הצעת החוק אוסרת על מי שעיסוקו באספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, להפלות בהספקת המוצר או השירות הציבורי במקום העסק מחמת מקום מגורים, ואם הוא מעסיק מעל מאה עובדים, מוצע לאסור עליו להפלות באספקת המוצר או השירות הציבורי מחוץ למקום העסק בין צרכנים הנמצאים במרחק דומה ממקום העסק.