ח"כ חנין זועבי אמרה בתגובה לעונש שקיבלה אחרי שנפגשה עם משפחות מחבלים, כי ההחלטה הייתה ידועה מראש והיא "פרי הסתה של נתניהו שמנהיג הסתה וגל של פשיזם וכולם הולכים אחריו".

לדבריה יש פוליטיזציה של ועדת האתיקה והיא הודיעה כי היא תמשיך להיאבק למען החזרת הגופות וקבורה מכובדת שלהן: "נתניהו רוצה שהמחאה האזרחית תשאר יתומה - גם להרוג את החיים וגם להשפיל את המתים". נתניהו מדבר על כבוד לאומי ואני אומרת לכובש לא מגיע כבוד לאומי לאלה שנלחמים בכיבוש מגיע הכבוד".

ח"כ זחאלקה הביע אכזבה מהחלטת ועדת האתיקה של הכנסת, שגזרה עליו עונש של חודשיים ועל חברי הכנסת זועבי וגטאס לארבעה חודשים, ואמר כי "חברי הועדה מובלים באף על ידי נתניהו" והוסיף כי חברי בל"ד ישקלו לערער על ההחלטה ואולי לעתור לבג"ץ.
"מדובר במשחק מכור מראש הופעתי בפני הועדה אבל ראיתי שההסברים שלי לא מזיזים להם. ניסיתי לשכנע אותם שלא היה כלום חוץ מנסיון לפתור את סוגיית החזקת הגופות אבל הם התעקשו ללכת בתדר של נתניהו ולגזור עלינו עונש של הרחקה", אמר זחאלקה. 
"אנו גאים במה שאנו עושים ואני קורא לתקשורת הישראלית לראיין את המשפחות שגופות בניהן לא הוחזרו להן כבר ארבעה חודשים. זה דבר נורא המנוגד ליהדות לאיסלאם ולנצרות", הוסיף יו"ר בל"ד.

ח"כ גטאס, השלישי שקיבל עונש, כתב בטוויטר: "ההרחקה היא החלטת ועדה פוליטית שהפכה את עצמה לכלי שרת בידי כוהן ההסתה הגדול הגזען נתניהו. מחיר שאנו משלמים עבור מלוי תפקידנו המוסרי והאנושי".

ח"כ ג'ברין, חבר האתיקה שהיה בדעת מיעוט, אמר כי העונש שנגזר הערב נבע בעיקר מכך שהח"כים של בל"ד עמדו דקת דומייה לזכר השהידים ומכך שהפגישה כולה תועדה ופורסמה בפייסבוק של בל"ד. הוא אמר כי המליץ לחברי בל"ד לערער על ההחלטה קודם בתוך הכנסת ואם יהיה צורך אף בביהמ"ש. הוא אמר כי לא הוטל קנס כספי על הח"כים משום שלפי החוק עונש כזה ניתן להטיל רק אם ההחלטה מתקבלת פה אחד.

קודם לכן הערב, החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להשעות את חברי הכנסת חנין זועבי ובאסל גטאס לארבעה חודשים ממליאת הכנסת. ח"כ ג'מאל זחאלקה יושעה גם הוא לחודשיים. שלושת חברי הכנסת של תנועת בל"ד, נפגשו בשבוע שעבר עם משפחות המחבלים שגופותיהם מוחזקות בישראל וטרם הובאו לקבורה, ואף עמדו דקת דומיה לזכרם, מדיוני מליאת הכנסת והוועדות. 

ההחלטה באה לאחר שעות של דיונים ב-450 קובלנות שהוגשו נגד השלושה, בין היתר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. 

מוקדם יותר, התרחש עימות במליאת הכנסת במהלך ההצבעות על הצעות אי האמון של סיעות האופוזיציה. ראש הממשלה נתניהו עלה לנאום והתייחס בדבריו לפרשה שהסעירה את המדינה. "יש גבול, יש דבר כזה שנקרא כבוד לאומי. האם חברי פרלמנט בריטים היו עומדים דום לג'ון הג'יהאדיסט? או חברי קונגרס אמריקאים היו עומדים דום לרוצחים מקליפורניה? יש גבול. הם לא היו מקבלים את זה ואנחנו לא נקבל את זה. נפעל נגד זה", אמר. 

זחאלקה, שיושב מאחוריו במליאה, קרא לו לאחר שירד מהבמה: "אתה פשיסט ומסית. אתה האחראי להסתה. חוצפן". 

כנהוג, אחרי ראש הממשלה, גם ליו"ר האופוזיציה יש רשות לנאום, וח"כ יצחק הרצוג אמר: "גם אני וגם רבים מחבריי סולדים ומסתייגים ממה שעשו חברי בל"ד. ח"כ זחאלקה האשים את מפלגתי בבניית מדינת ישראל והגן על עמידת הדום של חבריו. הם חצו קווים אדומים. אבל יש להיזהר בין זה לבין הפרת כללי היסוד של הכנסת, שיהיו מדרון חלקלק. הרי עוד בשל התנהגות לא ראויה יעיפו מפה ח"כים. צריך לשמור על כללי המשחק ההוגנים ולשמור על המעטפת, כי גם ככה יש לכנסת וגם למערכת המשפטית די והותר כלים לטפל בתופעה הזאת.

חברי תנועת בל״ד ברשימה המשותפת הגיבו לדברי נתניהו: "יש גבול להחזקת גופות קפואות ואי הבאתם לקבורה. בניגוד לדברי נתניהו, מדינה שמחזיקה במשך ארבעה חודשים בגופות כדי לענות משפחות נפשית, אין לה 'כבוד לאומי'. אין עוד מדינה בעולם שיש לה בית כלא לגופות, שחרר את הגופות, כי יש גבול!".