"לא אני ולא נפתלי בנט הדלפנו מהקבינט. אני מוכנה להבדק בפוליגרף", כך אמרה היום (שלישי) שרת המשפטים איילת שקד בהתייחסה לדיווח לפיו השר בנט הציע באחת מישיבות הקבינט המדיני בטחוני לתקוף את מנהרות החמאס ברצועת עזה.



"מי שהדליף זה חמור ביותר. אני בדקתי את הנושא. זה לא אני ולא בנט. אני מוכנה להיבדק בפוליגרף בנושא. ההחלטה היא של ראש הממשלה. אם היה רוצה, אפשר לבדוק את כולם בפוליגרף", אמרה השרה בכנס ירושלים של העיתון "בשבע".



כזכור, שר החינוך הציע לבצע פעולה יזומה נגד מנהרות הטרור של חמאס שנחפרות לעבר ישראל ולא לחכות לתוצאות החפירה או לפיגוע וילו ראש הממשלה ושר הביטחון התנגדול מהלך ודחו אותו על הסף. לאחרונה נתניהו ויעלון הבהירו במספר הזדמנויות כי "בעניין הזה צריך לגלות שיקול דעת ואחריות" והשוו מהלך זה לתקיפת טילי חיזבאללה או יציאה לתקיפה של הגרעין האיראני.



בתגובה לדברים תקף גורם ביטחוני בסביבתו של השר יעלון את בנט ואמר כי "בלי להתייחס למה נאמר או לא נאמר בדיוני הקבינט, אשר מתנהלים באחריות, ברצינות ובשיקול דעת, ראוי ששרים בקבינט יחדלו מהתבטאויות ילדותיות, מופקרות וחסרות אחריות, תוך גניבת דעת והונאת הציבור. התופעה הזו, של שרים המוכנים לגרור את המדינה למלחמה מטעמים פוליטיים ציניים, פשוט מסכנת את ביטחונה של ישראל".



"אם נידרש לצאת למלחמה זה יקרה, אבל מלחמה היא לא משחק ילדים ולא משהו שאפשר לספסר בו כדי לזכות בקולות בקלפי, או כדי להרוויח כותרת באמצעות ססמאות ריקות מתוכן. מדובר כאן בחיי אדם. הפעילות נגד המנהרות היא מקיפה ועוסקים בה מיטב הכוחות והטכנולוגיות. הטירוף הזה חייב להיפסק", סיכם המקור הביטחוני.



השרה שקד התייחסה בדבריה גם לשאלה שהופנתה אליה על כך שבג"ץ מגביל את עבודת הממשלה ענתה: "אני שמחה שאביחי מנדלבליט נבחר ליועץ המשפטי לממשלה. בשנים האחרונות יש אקטיביזם יעוצי שפוגע בעבודת הממשלה ואני מאד מקווה שהיועמ"ש החדש יהיה יותר מרוסן ושיעזור לממשלה ליישם את מדיניותה".



על פרשת משה איבגי בהקשר של פרשת התלונות נגד ינון מגל אמרה השרה: "אני חושבת שאם יש מתלוננת על השחקן משה איבגי, ראוי שתתלונן במשטרה ושהעניין ייבדק. הסיפור של ינון מגל נסגר. הכותרות נגד ינון היו יותר ארסיות, היה קמפיין מתגלגל נגד ינון, אבל אי אפשר להגיד שהתקשורת הצניעה את הסיקור נגד איבגי".