המחלוקת בקבינט המדיני- בטחוני סביב הטיפול הנדרש במנהרות שחופר חמאס בגבול עזה, דלפה לתקשורת ועוררה לא מעט עדים בימים האחרונים. הרמטכ"ל איזנקוט נדרש לנושא ואמר כי המנהרות נמצאות בעדיפות עליונה של צה"ל. חבר הכנסת חיים ילין מ"יש עתיד", לשעבר ראש מועצה ב'עוטף' ותושב המקום, מתח ביקורת על ההתנהלות וכינה אותה גנון. את הדברים הוא אמר לרינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM":





"הרמטכ"ל מביא קול של רגיעה כלפי התושבים כשהוא בא ואומר שזה בעדיפות ראשונה. מה שנותר זה שהדרג הפוליטי יגבה וינחה מדיניות מאוד ברורה שהוא יוכל לפעול בה. ב'צוק איתן' שמענו את ההדלפות מהקבינט והמסר היה שלא יורים בתוך הנגמ"ש, אז עכשיו זה לא נגמ"ש זה פשוט גנון ונדרשת גננת שתעשה סדר בין האנשים. הויכוח, שהוא לגיטימי, צריך לעשות אותו בתוך הקבינט ולא להגיע למצב שהוא בתקשורת ומחליש את חוסן התושבים. הם לא רגועים".



ילין הוסיף ואמר: "אני מבקר שם בשטח ורואה את העבודה הגלויה והסמויה, יש כמויות של ציוד כבד שמגיע לשם שלא הייתי רגיל לראות ואני מקווה שהם עושים את העבודה כמו שצריך. חייבים להדגיש שכל העבודה של צה"ל היא בתוך מדינת ישראל. כמו כן, ממוצע הגשמים בעוטף עזה הגיע למנה השנתית בסוף ינואר, מה שיורד בשנה ירד בשבועיים. יש משמעות לסוג הקרקע ולגשמים שירדו, לחפירות שהם עושים, זה מאוד מפריע להם. כנראה שהטבע יודע לעשות, מה שהממשלה לא יודעת".