הסערה סביב הצעת החוק השנויה במחלוקת נמשכת:חוק ההשעיה שנועד להרחיק חברי כנסת בשל תמיכה בטרור, הסתה או תמיכה במאבק מזויין ברוב של 90 קולות עורר התנגדות תקיפה בקרב המחנה הציוני ויש עתיד, אולם השר זאב אלקין (ליכוד) חשף היום במליאה כי חברי כנסת משתי מפלגות אלו הגישו בעצמם בכנסת הקודמת הצעת חוק חריפה בהרבה.



"אני מצר על כך שחברי יש עתיד בחרו להגן על חנין זועבי על חשבון חוק לטובת העולים החדשים, בזמן שאני למדתי את נוסח החוק שהצעתי דווקא מכם", אמר אלקין בדיון במליאת הכנסת, ותקף: "אתם יודעים מי יזמו את הנוסח הקודם? חבר הכנסת חיליק בר מזכ"ל מפלגת העבודה, יואל רזבוזוב, רינה פרנקל, יפעת קריב, שביקשו ברוב רגיל כדי להשעות חברי כנסת שתומך בטרור. חבר כנסת אלעזר שטרן חתום גם הוא על החוק הזה והיום הוא תוקף אותו בשצף קצף, לכו תבדקו איפה הייתם בכנסת הקודמת ותחליטו האם אתם בעד חנין זועבי או בעד מדינת ישראל״.



בדברי ההסבר להצעת החוק שהוגשה בכנסת ה-19 נאמר כי "תמיכה באויב בעת מלחמה היא עניין שלא יכול להתיישב עם כהונה בכנסת, יהא חבר הכנסת אשר יהא. כל דמוקרטיה צריכה להציב קווים אדומים ולאפשר ייצוג בפרלמנט רק כשיש הסכמה על כללי משחק מזעריים הכוללים הכרה במדינה שבה חבר הכנסת משרת ונאמנות לה. לפיכך מוצע שמי שזיהה את עצמו עם אויבי המדינה בזמן מלחמה מקומו לא יהיה בכנסת. מאחר שיש לוודא שהפרסום אכן כזה, תקבע זאת הכנסת ברוב חבריה לפי המלצה של ועדת הכנסת, בתוך זמן קצר מיום הפרסום". ההצעה שמובאת לוועדת החקיקה ומעוררת סערה היא נוקשה יותר, ומחייבת רוב מיוחס של 90 ח"כים כדי להדיח או להשעות מכוהנתו ח"כ מכהן.



בתגובה לטענותיו של השר אלקין על כך שהמחנה הציוני ויש עתיד תמכו בכנסת הקודמת בהרחקת או השעיית חברי כנסת ברוב של 61 ולא ברוב של 90 ח"כים כפי שמציעה כעת הקואליציה אמר מזכ"ל העבודה ח"כ חיליק בר: "זו לא ״חשיפה״, אלא עיוות של הדברים וליהטוט שמתאים לשחמטאי מומחה כמו אלקין. עניתי לו על זה. מה שהייתי חתום עליו זה חוק שונה בתכלית השינוי, שם היה המדובר בח״כים המסייעים לטרור בזמן מלחמה... זה אפילו לא דומה למה שהגישה הקואליציה וזה עלבון לאינטליגנציה שזה מה שאלקין ניסה לטעון ולהטעות. עניתי לו מעל לבימת הכנסת והעמדתי אותו על טעותו".



מיש עתיד נמסר כי "לא מדובר באותה הצעת חוק. זה סיפור יפה רק חבל שהעובדות לא מתאימות. ההצעה מהכנסת הקודמת מדברת אך ורק על הרחקת חברי כנסת בזמן מלחמה".