הוועדה הציבורית לבחינת ההסדרה של שידורי ערוץ הכנסת, בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, שהגישה היום (ראשון) את המלצותיה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ממליצה להוסיף לחוק ערוץ הכנסת הוראה שלפיה הגוף המשדר בערוץ הכנסת ימנע בשידוריו מביזוי הכנסת. עם זאת הבהירה הועדה כי אין בהוראה זו כדי להגביל את החופש העיתונאי של הערוץ בכל הנוגע לסיקור עובדתי של התרחשויות בכנסת. 



בהמלצות נאמר כי "הוועדה הציבורית רואה לנכון לחייב את הגוף המשדר בערוץ הכנסת להקים אתר אינטרנט ייעודי שבו יועברו שידוריו (אתר שיתאים גם לגלישה באמצעות מכשירי סלולר) וזאת נוסף על הפעלת ערוץ טלוויזיה. כמו כן בעל הרישיון יחויב להעביר את שידוריו גם באמצעות שידורי רדיו אינטרנטי שיכללו את אות השמע של שידורי הטלויזיה ובמסגרתם ישולבו תיאורים מילוליים של השידור החזותי".



הועדה ממליצה עוד להגדיל באופן ניכר את מסגרת השעות שבה ישודרו דיוני ועדות הכנסת בשידור חי ובשידור ראשוני שאינו חי, כך שדיונים אלה ישודרו גם בימי ראשון וחמישי בנוסף לימים שני עד רביעי. הוועדה גם המליצה על ליווי שידורי המליאה והוועדות במידע ודברי הסבר כך שהצופה יוכל להבין לעומק לא רק את הדיון אלא גם את הרקע וההקשר של הדיון. כמו כן מומלץ להגדיל את מספרן של התכניות בערבית בערוץ.



שינוי נוסף עליו ממליצה הוועדה נוגע למהדורת החדשות המשודרת היום בערוץ הכנסת. על פי ההמלצה המהדורה תעסוק בעיקרה בנושאים שיש להם זיקה לעבודת הכנסת. כמו כן הוועדה ממליצה שלא לאפשר את קטיעת שידור דיוני מליאת הכנסת לשם שידור מהדורת החדשות של הערוץ, כפי שמתאפשר כיום, וסבורה כי בשל חשיבותם יש לשדר את דיוני המליאה במלואם ללא קטיעה. עם זאת ככל שדיוני המליאה יתארכו מעבר לשעת שידור מהדורת החדשות ויסתיימו לא יאוחר מחצות הלילה, ממליצה הועדה כי תשודר בתחתית המרקע כתובית שתציין כי מהדורת החדשות תשודר מייד בתום שידור דיוני המליאה.



עוד ממליצה הוועדה כי בשידורי ערוץ הכנסת ישולבו מבזקי חדשות. יושבת ראש הוועדה, השופטת בדימוס שרה פריש, אמרה: "ישבנו 18 ישיבות ארוכות ועוד שעות של דיונים מעבר לכך על מנת למצוא פתרונות ולהגיע למוצר הסופי. המלצות הוועדה עוסקות הן בתכלית ערוץ הכנסת, במאפייני השידורים שיובאו בו וכלה בגוף המשדר והרגולטור. ככלל, הוועדה הייתה ערה לכך שערוץ הכנסת הוא ערוץ ייחודי, ויש להגדיל את היקף התכנים הפרלמנטריים המועברים בו והבנת השינויים הטכנולוגיים והחברתיים שחלו בעשור שחלף. מסקנות הוועדה בעיקרן עוסקות בשקיפות מרבית לעבודת הכנסת והבטחת נגישות העבודה הפרלמנטרית לציבור".



על חברי הועדה נמנו גם פרופ' עמית שכטר, ד"ר דינה שקולניק, ד"ר רויטל עמירן, חיים זיסוביץ', צביקה ברוט, חכ"ל יוסי אחימאיר ונפתלי בן סימון. מטעם הכנסת ליוו את הוועדה ראש חטיבת המידע בכנסת, שמולק חזקיה, והיועצת המשפטית, עו"ד אתי בנדלר.