ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הערב (שלישי), בעודו נמצא בברלין בביקור אצל קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, לגופות החיילים שנחטפו במהלך מבצע "צוק איתן", אורון שאול והדר גולדין ואמר כי ביקש את תיווך הגרמנים בהשבתן: "העליתי את העניין של אורון שאול והדר גולדין. מכיוון שגרמניה בעבר סייעה לנו בנושאים האלה, ביקשתי גם את עזרתם במקרה הזה".



נתניהו התייחס לדבריה מוקדם יותר של מרקל שאמרה: "זו לא העת לדבר על פתרון שתי המדינות" ואמר "אני חושב שיש כאן, לאור הדברים שהיא אומרת, גישה ריאלית יותר למצב באזורינו ולמצב בינינו לבין הפלסטינים. היא גם אמרה את מה שהיא אמרה לגבי האפשרות המעשית להתקדם כרגע במשא ומתן. אני זוכר שאני אמרתי את הדברים האלה לפני שנה, וכולם יצאו בהמולה נגדי", אמר נתניהו.



הוא הוסיף: "היום אתה שומע את אותם דברים מהמנהיגים המובילים בעולם, לרבות הנשיא אובמה וקנצלרית גרמניה, שמבינים שהדברים המעשיים זה מה שניתן לעשות כרגע. שמעתי את זה גם מראש האופוזיציה, שתקף אותי בזמנו על הדברים הללו. כלומר, אני חושב שמקבלים את ההערכה שלנו, שאין לך אפשרות מעשית עם המצב שנוצר במזרח התיכון וברשות הפלסטינית, לצערנו, לקדם משא ומתן".



"אבל יש אפשרות ויש צורך לקדם צעדים שייצבו את המצב בשטח. קודם כל יש לנו את הדברים שאמר אל-מאלכי, שר החוץ של הפלסטינים, הם חוסמים את הדרך, זה ברור, מסיבותיהם. אבל מה שכן אני שומע, ושמעתי גם ממרקל לאחר שאמרתי לה שבעתיד מה שצריך לעשות כרגע, זה צעדי ייצוב של המצב בשטח, כולל פעולות כלכליות בתחום של שיתוף פעולה כלכלי ופרויקטים כלכליים, משום שיש לנו עניין ברור גם ביהודה ושומרון וגם לגבי הרצועה. בנוסף למאבק בטרור יש לנו עניין לייצב את המצב של האוכלוסייה. אני חושב שהגישה הזאת התקבלה. מעבר לכך, יש לנו שיתוף פעולה בהרבה תחומים. כמו שיתוף פעולה גובר באפריקה. אנחנו כבר משתפים פעולה בשלוש מדינות שם, דיברנו על שיתוף פעולה נוסף בכמה מדינות, חלקן מאוד חשובות, אני לא אפרט את זה, אבל אנחנו מתקדמים. שיתוף הפעולה הוא בדרך כלל שישראל נותנת את המומחים בפרויקטים השונים וגרמניה נותנת את המשאבים ומומחים. זהו שיתוף פעולה מאוד פורה", אמר נתניהו.