ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לצאת לביקור היסטורי באפריקה בקיץ הקרוב. שיאו של הביקור המתוכנן הוא אירוע לציון 40 שנה למבצע אנטבה, בו נפל אחיו של ראש הממשלה, יוני נתניהו ז"ל, ב-4 ביולי 1976. בנוסף, צפוי נתניהו לבקר גם ברואנדה וקניה.



הביקור לא אושר סופית עדיין ומתנהלים מגעים להשגת האישורים מכל הצדדים. גם לשכת ראש הממשלה טרם אישרה סופית את האירוע. במשרד החוץ מקווים מאוד שהביקור ייצא לפועל, כדי לקדם את קשריה של ישראל עם היבשת המתעוררת.



אם נוציא מהכלל את מצרים ומרוקו, כמעט לא זכורים ביקורים של ראשי ממשלות ישראלים באפריקה. זכור ביקור אחד של ראש הממשלה שמיר בקמרון בשנות השמונים. לפניו, יצא גם לאריאל שרון לבקר ביקור חטוף באפריקה, אבל כמפקד אוגדה ולא כפוליטיקאי. אביגדור ליברמן, כשר חוץ, יצא למסע באפריקה ב-2014, שהביא לחיזוק משמעותי ביחסים עם כמה מהמדינות הבולטות ביבשת.



אפריקה מהווה מוקד לתשומת לב עולמית, בעיקר מצד המעצמות, על שליטה ופיתוח הכלכלה המתעוררת. במשרד החוץ מקווים שביקור של נתניהו ייתן לישראל את הדחיפה הנדרשת ביבשת.



אבל עם כל הכבוד לעניינים הכלכליים והמדיניים, גולת הכותרת של ביקור כזה אמורה להיות שובו של בנימין נתניהו לאתר נפילת אחיו, 40 שנה אחרי. המגעים בין הצדדים לאירוע כזה כבר מתקיימים, האישור הסופי צפוי רק בעוד שבועות ארוכים.