מכה קשה לח"כ אורן חזן: יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן הודיע היום (שלישי) מעל דוכן הכנסת באולם המליאה, כי ח"כ חזן מודח מחברותו בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת לתקופה בלתי מוגבלת. את מקומו בוועדות הנחשבות לחשובות בכנסת, יימלא ח"כ אמיר אוחנה, שנכנס לתפקידו עם פרישתו של השר סילבן שלום מהחיים הפוליטיים. ההחלטה על העונש החמור התקבלה ע"י יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי. העילה המידית לעונש שהוטל על חזן הייתה היעדרותו אתמול מההצבעה על הצעת חוק של ח"כ ענת ברקו שבעטיה הפסידה הקואליציה את ההצבעה והחוק נפל.


גורם בכיר בקואליציה אמר ל"מעריב אונליין" כי מדובר בהדחה כי ולא בהשעיה והסביר כי העונש הוטל על חזן בגלל חודשים ארוכים של היעדרויות מהצבעות: "כל יום שני ורביעי הוא שם אותנו כמעט 'על הקשקש', עושה טובה ובא לא בא להצבעות, בעבר הצלחנו להסתדר בגלל היעדרות של חלק מהאופוזיציה או תמיכה של 'מפלגת ישראל ביתנו', אבל אתמול נפלנו בהצבעה". 

עוד אמר הגורם כי "אורן חזן נעלם והשמאל עשה גיוס כולל של ח"כים ערבים כדי להפיל הצעת חוק חשובה מאין כמוה של ח"כ ענת ברקו, שיש לה חשיבות מבחינת משרד הביטחון, השב"כ ומערכת המשפט. חזן מייצג לכאורה את יהודה ושומרון בליכוד, אבל הוא נעלם לעתים קרובות מבלי שידאג לקיזוז ומכשיל את הממשלה והקואליציה. די, זה נגמר. החלטנו לשים לזה סוף".


חזן: "הנגבי מתוסכל שלא מינו אותו לשר"

בתגובה להדחתו אמר חבר הכנסת בראיון בגל"צ: "אני רוצה להודות לח"כ הנגבי, לאור העובדה שוועדת חוץ וביטחון לא מתפקדת, שהוא פינה אותי לעבודת הכנסת". כאשר נשאל מדוע דווקא הוא הודח מהוועדות, ענה: "הנגבי מתוסכל מזה שלא מונה לשר ומחוסר ההצלחות של הקואליציה, אז הוא מוציא את זה עליי. רק היום הוא היה נוכח וראה שנוכחתי בוועדת חוק חוקה ומשפט, שאני לא חבר בה". עוד הוסיף חזן: "במקום להתעסק בנושאים החשובים, חוק ההשעיה, המנהרות, הביטחון בישראל, מתעסקים באורן חזן".


במכתב ששלח ח"כ הנגבי לחברי הליכוד בנושא ההחלטה, הוא כתב: "מזה זמן, ח"כ אורן חזן נעדר בכוונת מכוון מהצבעות רבות במליאת הכנסת. הדבר מהווה התרסה עקבית נגד הסיעה בה הוא חבר, מכשיל את הממשלה ומקשה עלינו לקדם את היעדים שהקואליציה מחויבת להם. מעבר לכל אלה, מדובר בהפגנת זלזול מובהק כלפי חברי הסיעה, שמתמודדים באופן יום יומי מול האופוזיציה, לעתים מזומנות עמוק לתוך הלילה". 

עוד כתב הנגבי: "הסאה הוגדשה אמש, כאשר היעדרותו, ללא קיזוז, ללא הצדקה, תוך התעלמות מינסיונות צוות הסיעה לוודא את הגעתו להצבעות, הפילה את החוק לעיגון מעמדם של בתי המשפט הצבאיים, הצעת חשובה שחברתנו ענת ברקו, בתמיכת הממשלה, עמלה עליה בשקדנות. לפיכך, החלטתי על סיום כהונתו מטעם סיעתנו בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת. במקומו יבוא ח"כ אמיר אוחנה".



ח"כ אוחנה, שכאמור יחליף את חזן, אמר בתגובה להודעתו של ביטן: "אני שמח ומודה על הבעת האמון שניתנה לי בכך שמוניתי לחבר בשתי ועדות כה משמעותיות. בכוונתי למלא את תפקידיי באופן נאמן לבוחריי ולאזרחי ישראל, ובהתאם לניסיוני הביטחוני והמשפטי".



יחליף את חזן, אוחנה. צילום: מרק ישראל סלם