הכנסת פרסמה היום (חמישי) את סכומי הכסף שהוציאו חברי הכנסת בשנת 2015 על חשבון הסעיף הקרוי "קשר עם הציבור". את טבלת ההוצאות מובילים חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) עם 67,927 שקלים. אחריה מדורג ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עם 63,510 שקלים ושלישית ניצבת חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) עם 62,832 שקלים. יצוין כי סך הוצאותיהם כוללות גם העברות משנה קודמת.

התקציב השנתי שהכנסת העמידה בשנה שעברה לח"כים לטובת יצירת קשר עם הציבור עמד על 69 אלף שקלים לח"כ ששכר לשכה מחוץ לכנסת, ו-49 אלף שקלים לח"כ שלא שכר לשכה. סך התקציב הזה משמש את חברי הכנסת למימון לשכה פרלמנטרית חיצונית, ציוד משרדי, טלפונים סלולריים, אינטרנט, יעוץ מקצועי, לימודי שפות, עיתונים וקורסים, אבל גם להוצאות כיבוד והחזר קבלות על נסיעות.

בעבר הדו"חות היו מפורטים ונכתב בהם, למשל, האם חברי הכנסת רכשו מצלמות משוכללות, טלפונים חכמים, מכשירי ניווט, אביזרים אלקטרוניים, מכונות קפה, מקררים, מגרסות נייר וכדומה. אולם בשל הביקורת שספגו הח"כים דאגה הכנסת עם השנים לצמצם ככל האפשר את פרוט ההוצאות, והדוחות האחרונים הם כוללניים. כך למשל נכתב בדו"ח "הוצאות משרדיות" אך לא מפורט במה מדובר במדויק
.

ההוצאות של נתניהו

הדו"ח שפורסם היום מלמד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא לקשר עם הציבור 810 שקלים בלבד אולם הדו"ח אינו מתייחס להוצאותיו מחשבון משרד ראש הממשלה. חסכן במיוחד היה גם ח"כ בני בגין (ליכוד) שהסתפק בהוצאת 690 שקלים, מתוכם 432 שקלים לאינטרנט והשאר לצרכי משרד.


ח"כ אורן חזן. הוציא כ-7000 שקלים על קטעי עיתונות. צילום: מרק ישראל סלם


ח"כ אורן חזן (ליכוד) הוציא אשתקד 26,392 שקלים, רק כמחצית הסכום שעמד לרשותו. בין היתר הוציא חזן, הזוכה לסיקור נרחב בתקשורת, סכום של 6,906 שקלים על קטעי עיתונות. הוא קיים כנס הסברה באלף שקלים, רכש כיבוד קל בסכום של 350 שקלים ולמד שפה זרה ב-681 שקלים
.

ח"כ חנין זועבי (בל"ד), שהורחקה לאחרונה לארבעה חודשים מפעילות המליאה והועדות, הוציאה אשתקד 47,940 שקלים, מתוכם 10,000 שקלים על שכירת לשכה פרלמנטרית בנצרת. שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית, ח"כ מייקל אורן (כולנו), רכש עיתונים ב-5,000 שקלים. איתן ברושי (המחנה הציוני) טס לכנס והביא קבלה בסך 1,216 שקלים. 

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) הוציאה סכום של 2,452 שקלים על כיבוד קל. יו"ר הקואליציה צחי הנגבי ערך כנס הסברה בסכום של כ-24,000 שקלים, מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הסתפקה בכנס צנוע יותר שעלותו הסתכמה ב-9,145 שקלים ואילו יואל חסון (המחנה הציוני) רכש מערכת ניהול לשכה ב-7,100 שקלים. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הוציא בין היתר סכום של 63 שקלים תחת הסעיף "הוצאות תקשורת".

כחלון. בחר שלא להוציא שקל מהתקציב. צילום: פלאש 90


הח"כים שפרשו במהלך כהונתה של הכנסת הנוכחית הוציאו את הסכומים הבאים: שרון גל - 28,870 שקל, ינון מגל 32,666 שקל ודני דנון 20,376 שקלים. 
שר האוצר משה כחלון, שהספיק בינתיים להתפטר מהכנסת באמצעות החוק הנורבגיושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, העדיפו שלא להוציא אגורה מתקציב זה. ראוי לציין כי לשניים עומד תקציב נפרד מתפקידם כשרים. יצוין כי כל הסכומים בהם מדובר הוצאו כדין ואיש מחברי הכנסת לא חרג מסכום ההוצאות שהועמד לרשותו.

מלשכת ח"כ יחימוביץ' נמסר בתגובה למיקומה בראש טבלת ההוצאות: "אכן מדובר בביצוע כמעט מלא של מסגרת התקציב, יחד עם מה שמותר היה להעביר מתקציב אשתקד, שם היה תת ביצוע לצערנו בגלל העיסוק בבחירות על חשבון הפרלמנטרי. התקציב שלנו מוקדש כל כולו לסיוע ולקשר פעיל ביותר עם הציבור, בלי שום מותרות ואפילו בלי לשכה לשלי, שיושבת באותו חדר עם עוזרים, מתנדבים ואורחים. שלי מתחייבת שאם וכאשר תהיה שרה גם אז תשאף ל100% ביצוע של התקציב לטובת הציבור. כמובן תוך שקיפות (שלי פרסמה ראשונה את הדוח שלה), והקפדה מדוקדקת על הכללים".