יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ממשיך במגמת ההתקרבות לחרדים. בעקבות גל שמועות שהופצו בתקשורת החרדית וברחוב החרדי, פורסם היום (חמישי) כי  לפיד  הוזמן לעשות את השבת אצל ח"כ יגאל גואטה מש"ס בביתו בבני ברק, ונענה בחיוב.



השניים נפגשו לשיחת מסדרון בכנסת, וח"כ גואטה, שנכנס לאחרונה לכנסת במקומו של אריה דרעי, ניצל את ההזדמנות כדי להזמין את לפיד לעשות את השבת בביתו. "יש הרבה דברים שמאחדים יותר מאשר מפרידים", הסביר את  יוזמתו.  

מלשכתו של לפיד נמסר הערב כי יו"ר יש עתיד נענה בחיוב להזמנה וכי בכוונתו להגיע בשמחה לסעודת שבת בביתו של ח"כ גואטה, אך טרם  נקבע לה מועד. 

לפיד בביקור בכותל. צילום: אורן חסידים
לפיד בביקור בכותל. צילום: אורן חסידים



בשנה שעברה עורר לפיד סערה, לאחר שפורסמו צילומים שלו עם טלית וכיפה, מביקור שקיים בכותל המערבי בירושלים. לפיד התייחס אז לסערה וכתב: "שנאה באה בקלות, אהבה בקושי. למה? מפני שהיא מכריחה אותנו לחשוב מחדש על כל האנשים האלה שנמצאים בצד השני". 

 
בפוסט שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו סיפר יו"ר יש עתיד כי היה בכותל בגלל ש"חגגנו שם בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לעלות לתורה מפני שהיו בגטו או במחנה ריכוז. לבשתי טלית וכיפה, מפני שזה מה שעושים בכותל כשאדם בן תשעים שר בקול רועד, "ברכו את אדוני המבורך" וכולנו מנסים לא לבכות" .