על רקע ריבוי המקרים של "טלטולים" ופגיעה בפעוטות ובילדים יניח מחר (ראשון) ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) על שולחן הכנסת הצעת חוק עליה חתמו 80 ח"כים מכל הסיעות, המחייבת התקנת מצלמות בגני ילדים ובמעונות יום.
בדברי ההסבר להצעה נאמר כי בחודשים האחרונים גברו מקרי ההתעללות נגד קטינים חסרי ישע במוסדות חינוך ייעודים לגילאים אלה. מתוך דו"ח מיוחד שהוכן ע"י מחלקת המחקר של הכנסת והתבסס על נתוני המשטרה עולה כי שנת 2014/15 הייתה שנת שיא במספר התיקים שנפתחו נגד בעלי תפקידים בגירים בחשד להתעללות ולפגיעה בקטינים חסרי ישע. 
 
מאידך, רק מיעוט זניח ושולי (ארבעה מקרים) הבשיל לכדי כתב אישום, כאשר בכ-90% מהמקרים הסיבה לסגירת התיק הייתה חוסר תשתית ראייתית מספקת. יצוין כי מתוך נתוני המשטרה עולה כי כלפי חלק מהחשודים נפתחו שניים או שלושה תיקי חקירה שנסגרו בכל פעם מחדש, בדרך כלל בשל הקושי לספק ראיות מספקות שנובע מגיל הנפגעים (קטינים בגיל 0-3 אינם יכולים להעיד וכיום רק בחלק מהגנים מוצבות מצלמות). 

הצעת חוק זו נועדה לחייב את גני הילדים הפרטיים, שם מתרחשת עיקר הפגיעה, הפעוטונים והמשפחתונים הפרטיים לסוגיהם להציב מצלמות אשר יתעדו את הנעשה בגן בכל שעות הפעילות. זאת במטרה למנוע מקרי אלימות פיזיים ונפשיים כאחד, אשר נחשפו לאחרונה, של מטפלות, סיעות וגננות, במשפחתונים נגד פעוטות חסרי ישע. 


על פי ההצעה, כל מסגרת חינוכית פרטית לגילאי 0-3 תחויב להתקין מצלמות בין כתליה במשך כל שעות פעילותה, כך שבמקרה של חשד להתעללות או פגיעה יוכלו הרשויות להשתמש בחומר המצולם לצורך גיבוש תשתית ראייתית מספקת. יודגש כי המצלמות בשום אופן לא ישדרו בזמן אמת לגורמים חיצוניים כלשהם, אלא התיעוד המצולם יוכל לשמש רק את המשטרה, במקרים שבהם קם חשד ממשי להתעללות באותה המסגרת. בתוך כך, יסייעו המצלמות גם בצמצום התופעה המכוערת של הגשת תלונות שווא כנגד גננות וסייעות הגנים.
ח"כ שמולי אמר כי  "ההתעללות בפעוטות חסרי ישע  היא מחרידה והופכת את הבטן בכל פעם מחדש ובמסגרות הפרטיות הכל פרוץ, אין פיקוח והפעוטות פשוט מופקרים לידי המתעללים. השנה החולפת הייתה שנת שיא עם למעלה מ-80 מקרים שרובם המוחלט נסגרים בגלל חוסר יכולתם של פעוטות בני שנתיים להעיד מול המתעללים בהם. המדינה חייבת להרחיב את ההגנה על הקטינים במסגרות הפרטיות והדרך לשם עוברת באימוץ הצעת החוק שלי המחייבת התקנת מצלמות במסגרות הפרטיות".