האם מפלגת "יש עתיד" "שוברת" חזק ימינה? יאיר לפיד, יו"ר המפלגה, השתתף בכנס של שדולת ארץ ישראל בכנסת בו אמר שאם הייתי היה ראש הממשלה, היה מקפיא את הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות ובתמורה בונה בתוך הגושים, בגוש עציון, מעלה אדומים ואריאל". חבר מפלגתו, חבר הכנסת יעקב פרי, אמר היום (שלישי) ברדיו ללא הפסקה: "צריך להבדיל בין המסגרת, ש'יש עתיד' איננה מזדהה איתה, מסגרת של ימין, אם תרצו ימין קיצוני, וחלק מהמשתתפים שם, לבין התכנים. 'יש עתיד' מעולם לא שינתה את דעתה שאפשר, ואולי אפילו צריך, לבנות באותם מקומות שנמנים על גושי ההתיישבות".


יש משמעות לכך שיו"ר "יש עתיד" משתתף בכנס של ח"כ סמוטריץ' מ"הבית היהודי"
"אין ספק שיש משמעות למסגרת", השיב ח"כ פרי, "אבל כשיו"ר 'יש עתיד' מבקר כמה ימים קודם לכן במעלה אדומים ומצהיר שם את אשר הוא מצהיר, וכמה ימים אחרי זה יש כינוס בכנסת והוא אומר את אותם דברים, אז למשמעות הסמלית יש פחות משקל מאשר לתכנים".

האם מקובל על חברי "יש עתיד" שלפיד מוביל קו של התקרבות לימין?
"זה לא מוגדר כהתקרבות לימין, אלא היחלצות ממה שנקרא תדמית שמאל לכיוון המרכז, ויש הטוענים מרכז ימינה", ענה ח"כ פרי. "אנחנו כמעט ולא מתעסקים עם זה. אין דברים שלי, בשלב הזה, ולאותו אגף ב'יש עתיד' שנמנה על הדעות שאני מחזיק בהן, אפשר לקרוא לזה שמאל...".



גרמן היתה במרצ, שזה לגמרי שמאל, וגם אתה קצת שמאל, אל תפחד
"אני לא מפחד", ענה ח"כ פרי, "אני ממש לא מפחד, ואנחנו לא עוסקים בזה, אלא בתכנים. והראייה, ומוכרחים להודות על האמת, שחלק מהציבור מסכימים, אוהבים את זה ותומכים בזה".
 

האם מנהיגות פוליטית צריכה לייצג את מה שהיא מאמינה בה, או את מה שהציבור רוצה 
"לי אין בכלל ספק שמנהיגות צריכה לעשות את מה שהיא מאמינה בה", ענה ח"כ פרי, "אני לא חושב ש'יש עתיד' מזייפת בעיקרון הזה, אלא שהתקשורת נותנת לה קצת כותרות שהופכות את זה לקצת יותר לפופוליזם. אנחנו אומרים את מה שאנחנו מתכוונים, מה שאנחנו מאמינים בו, והגוון הימני, שמאלי או מרכז שהדברים האלה תופסים הם כמובן עניין של פרשנות כזו או אחרת. אני לא שיניתי, מאז שהצטרפתי ל'יש עתיד' את עמדותיי, כוונותיי ואמירותיי. אם המציאות תשתנה לאותו כיוון חיובי, אני רק אהיה מרוצה מכך".

עזר בהכנת הכתבה: אסף נבו