ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולאחר מכן השניים נתנו הצהרות לתקשורת. נתניהו פתח בדברים נוכח גל הטרור הגובר ואמר כי "היממה האחרונה היתה קשה לישראל. חמישה פיגועים, אזרח אמריקאי נרצח. מביע תנחומים למשפחת האמריקאי שנהרג" והוסיף כי הוא "מעריך את הגינוי החריף שלך לטרור. אין כל הצדקה להתקפות כאלה. עבאס לא מגנה את ההתקפות האלה ומפלגת הפתח משבחת את ההתקפה בה נרצח אזרח אמריקאי".

סגן נשיא ארה"ב התייחס גם הוא לגל הטרור, אחרי שאתמול שהה בסמוך מאד לפיגוע הדקירות ביפו, סיפר שאשתו ונכדיו אכלו ארוחת ערב על חוף הים ביפו בזמן הפיגוע וציין כי אינו יודע אם זה בדיוק היה באזור הפיגוע או במרחק גדול יותר. ביידן אמר: "דיברתי עם ביבי על האמריקאי ההרוג והאמריקאית שנפצעה. רצינו ללכת לבית החולים לבקר אותם. אם לא נתפוס את הטרוריסטים הם יגיעו אלינו, רואים את זה בכל העולם. ארה"ב מגנה בחריפות את הפיגועים ואת העובדה שיש גורמים שלא מגנים את הפיגועים הללו. לא יכול להיות שיש מנהיגים שרואים בכך התנהגות מקובלת. זו פגיעה באזרחים חפים מפשע".

"אין כל הצדקה לאלימות הנפשעת הזו ואנו עומדים לצד ישראל. לכן יותר מכל ממשל אחר בעבר חיזקנו את הסיוע הביטחוני לישראל", הוסיף ביידן אך סייג: "זה לא אומר שאין מחלוקות, אבל לא צריך לפקפק בכך שארה"ב מגבה את ישראל ושומרת על יתרונה האיכותי הצבאי באזור".
נתניהו הוסיף בדבריו כי "כל החברות המודרניות צריכות להילחם יחד נגד הטרור. אין לנו שותפה טובה יותר מארהב למלחמה הזו. דיברנו על ההסתה נגד ישראל בחברה הפלסטינית שרוצה מדינה פלסטינית לא לצד ישראל אלא במקום ישראל. יש הזדמנויות גדולות, להעמיק קשרים בין ישראל למדינות ערב המתונות.  זה יגביר את היציבות באזור. הזדמנות נוספת היא להשיג עצמאות אנרגטית לישראל".
בפן האישי, אמר נתניהו לביידן: "טוב לארח אותך כאן שוב בירושלים ג'ו. מקווה שאתה מרגיש כאן בבית כי עם ישראל רואה במשפחת ביידן חלק מה'מישפוחה'. ישראל וארהב חזקות יותר כשהן עובדות יחדיו. אני רוצה להמשיך לעבוד איתך ועם הנשיא אובמה".

ביידן סיפר על ההיכרות ארוכת השנים עם ביבי וסיפר שהוא אמר פעם לנתניהו שהוא לא מסכים איתו על כמעט שום דבר אבל הוא אוהב אותו. ביידן סיפר כיצד לקח את ילדיו ואת בנו המנוח בו לישראל כילדים ואח"כ את נכדיו לישראל ואפילו הוסיף: "אני לא בטוח שאני בשבט ה-12 או ה-13 אבל אני שם איפשהו".

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי הפגישה עם סגן הנשיא ביידן הייתה חברית, לבבית וחמה, וכי הם מיודדים מזה 30 שנה. לאחר ההצהרות נועדו שתי המשלחות, במספר נושאים: סוגיית דאע"ש והמעורבות האיראנית בסוריה, זליגת נשק מסוריה לחיזבאללה, המגעים להסדר בין ישראל לבין טורקיה, וסוגיית צינור הגז ושיתוף הפעולה האזורי. עוד עסקו בתיאום הביטחוני בין ישראל לבין הרשות. נתניהו הציג לביידן את סרטון ההסתה הפלסטינית ואת העובדה שדף הפייסבוק הרשמי של הרשות מהלל את מבצעי הפיגועים אתמול, ובהם הפיגוע בו נהרג האזרח האמריקני, טיילור פורס.