סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הנמצא בישראל לצורך ביקור רשמי וכבר הספיק להיחשף לאירוע טרור כאשר תושב קלקיליההחל במסע הרג ביפו, בסמוך למרכז פרס בו שהה עם הנשיא התשיעי, פגש היום (רביעי) את נשיא המדינה הנוכחי ראובן ריבלין. בהתייחסו למצב הביטחוני, אמר כי אזרחי ישראל לא יוכלו לחיות את חייהם בחשש לצאת לרחובות: ''זה לא יכול לקרות. וזה לא יפסיק רק בכוח הזרוע". 



 עוד הוסיף כי עמידתה של ארצות הברית לצד ישראל אינה מוטלת בספק: "לעיתים כמו אחים אנחנו לא נסכים זה עם זה, לא נסכים מאוד אפילו, אבל לעולם, לעולם לא נזנח את המחויבות שלנו למדינה היהודית והדמוקרטית, מדינת ישראל. המחויבות הזו נוגעת גם ליכולת להבטיח את בטחונה של המדינה". לנשיא ריבלין אמר בפנייה אישית "אני מקווה לדון איתך ברעיונות שיפחיתו את האיבה".



סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ונשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. צילום: רויטרס



הנשיא ריבלין פתח את דבריו בהתייחסות להתקפות הטרור: "שוב התעוררנו לטרור ונמשיך לעמוד איתן מול האלימות והשנאה. הטרור לא ישבור אותנו ולא יעצב את עתידנו", הדגיש בדבריו. הנשיא התייחס ליחסים הקרובים בין המדינות ואת התמיכה הבלתי מתפשרת של ארצות הברית ורמז לצרכי הבטחון של ישראל וחבילת הסיוע הבטחוני. ריבלין הוסיף כי ''הידידות בין עם ישראל לעם האמריקאי חזקה מתמיד. ידידות זו מנחה אותנו בהתמודדות מול אתגרי ההווה ועם הפנים לעתיד בשיתוף פעולה. ישראל היא דמוקרטיה חזקה, חזקה מתמיד. אולם כשהאזור סובל מאי ודאות וחוסר יציבות, עול הביטחון של ישראל הוא כבד. אולי כבד מתמיד".



בפנייה לביידן, אמר ''אדוני סגן הנשיא, ביקורך חשוב מאוד. האזור כולו צריך לשמוע מסר ברור מארצות הברית. טרור ושנאה מפרידים בין אנשים. הדרך היחידה היא לבנות אמון. שלום לא יושג בכפיה. עלינו להגיע אליו". ביידן סיפר לריבלין כי "אנחנו, בדיוק כמוכם, לוקחים מאוד ברצינות את מותו של כל אדם בהתקפת טרור. אני נושא בכיסי את לוח הזמנים שלי, אליו מוצמדת קופסה ובה מספר הלוחמים שאיבדנו ומספר הלוחמים שנפצעו. אני דואג להתעדכן בכל בוקר במספר המדויק. אני עושה את זה כי כל אחד ואחד מהפצועים וההרוגים, הוא בן של מישהו, בעל של מישהי, הוא אובדן לקהילה שלמה".