סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, המבקר בארץ, מפציר בישראל לחתום על מזכר ההבנות הביטחוני עד סוף השנה ולא להמתין לממשל הבא. בשיחה הסגורה שערך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הפציר בו ביידן לקבל את הצעת הסיוע הביטחוני ולחתום עליה, למרות הסתייגויות ישראל. סגן הנשיא הבטיח שאחרי החתימה, הממשל יבוא לקראת ישראל. 
ביידן נפגש במהלך היום גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין וגינה את שרשרת הפיגועים האחרונה ואת אלו שנמנעים מלגנות את הטרור ואמר כי חייבים לפעול להשבת הרגיעה. עם זאת הא הדגיש ש"רק בכוח זה לא ייפסק". הוא חזר על מחויבות וושינגטון לביטחון ישראל, אך הדגיש את הצורך בהתקדמות בתהליך המדיני.
בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין אמר ביידן כי "עמידתה של ארצות הברית לצד ישראל אינה מוטלת בספק ואינה ניתנת לערעור. לעיתים, כמו אחים, לא נסכים, אפילו יתגלעו מחלוקות רציניות, אבל לעולם לא נזנח את המחויבות שלנו למדינה היהודית והדמוקרטית, מדינת ישראל. ריבלין פנה לביידן ואמר "אדוני סגן הנשיא, ביקורך חשוב מאוד. האזור כולו צריך לשמוע מסר ברור מארצות הברית. טרור ושנאה מפרידים בין אנשים. הדרך היחידה היא לבנות אמון. שלום לא יושג בכפיה. עלינו להגיע אליו".

מוקדם יותר, כאמור, נפגש ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגינה אתמול את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על שלא גינה את שרשרת הפיגועים האחרונה. "ארצות הברית מגנה בחריפות את הפיגועים ואת העובדה שיש גורמים שלא מגנים את הפיגועים הללו", אמר בתום הפגישה,  שבה דן עם נתניהו בחבילת הסיוע הביטחוני ובהתפתחויות האזוריות. "לא יכול להיות שיש מנהיגים שרואים בכך התנהגות מקובלת. זו פגיעה באזרחים חפים מפשע". 

ראובן ריבלין וג'ו ביידן. צילום:רויטרס


"אני מעריך את הגינוי החריף שפרסמת לטרור", אמר נתניהו לאורחו והוסיף כי "אין שום הצדקה להתקפות האלה. לצערי, לא רק שהנשיא עבאס מסרב לגנות את התקפות הטרור האלה, מפלגת הפתח שלו למעשה שיבחה את רוצחו של האזרח האמריקאי וכינתה אותו קדוש וגיבור. זה לא בסדר. חוסר היכולת לגנות טרור צריך לזכות לגינוי בפני עצמו מצד כל הקהילה הבינלאומית".
על המאמץ להשגת שלום אמר ביידן:" אני חושב שיש כאן אפשרויות. מדינות ערב הבינו שהן מעדיפות להיות בקרבתכם מאשר בקרבת דאעש. אם נהיה חכמים וברי מזל, בשנה הקרובה ניתן יהיה להשיג התקדמות אמיתית, אבל כדי להשיג זאת יהיה צורך לקחת סיכונים". ביידן הוסיף כי הדרך היחידה לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית היא לשבור את הסטטוס-קוו בכל הנוגע לפתרון שתי המדינות. הוא הדגיש כי ארצות הברית קוראת לשני הצדדים לנקוט בצעדים כדי לשמר את החזון של שתי מדינות לשני עמים. עם זאת הוא ציין כי קודם כל הטרור חייב להיפסק וקרא לכל הצדדים לפעול להשבת הרגיעה כדי שאנשים יוכלו לחיות ללא פחד".  
ביידן הוסיף כי "אין כל הצדקה לאלימות הנפשעת הזו ואנו עומדים לצד ישראל. לכן, יותר מכל ממשל אחר בעבר, חיזקנו את הסיוע הביטחוני לישראל". עם זאת הוא הדגיש: "זה לא אומר שאין מחלוקות, אבל לא צריך לפקפק בכך שארצות הברית מגבה את ישראל ושומרת על יתרונה האיכותי הצבאי באזור".