רגע לפני סיום ביקורו בישראל, שוחח הבוקר (חמישי) סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן עם עם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג. השיחה בין השניים התמקדה בגל הטרור ובנושא הפלסטיני בעקבות שיחותיו של ביידן בירושלים ורמאללה. הרצוג הציג בפני ביידן בפירוט את תכנית ההפרדה שלו מן הפלסטינים והדגיש בפני ביידן כי "רק הפרדה תביא לעצירת הטרור. אם לא ניפרד מהפלסטינים ימשיכו להירצח פה יהודים" .


בשיחה שהתפתחה הדגיש הרצוג כי תכניתו נועדה לבלום את טרור הבודדים ולשמר את חזון שתי המדינות שנותר החזון היחיד אשר יישמור על ישראל כמדינה יהודית, בטוחה ודמוקרטית". השיחה בין השניים חותמת את ביקורו בן השלושה ימים של ביידן, שנפגש עם צמרת המדינה, מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, דרך ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואף הגיע למרכז פרס לשלום, שם נפגש עם הנשיא לשעבר, כשבמקביל התרחש הפיגוע ביפו, סמוך למקום בו שהו אישתו ונכדיו באותו הזמן.

ביקורו של ביידן, כך נראה, נועד להרגיע מעט את היחסים המתוחים בין ישראל לארצות הברית וגם להפציר בישראל לחתום על הסכם הסיוע. במהלך המפגש עם הנשיא ריבלין אמר: "לעיתים כמו אחים אנחנו לא נסכים זה עם זה, לא נסכים מאוד אפילו, אבל לעולם, לעולם לא נזנח את המחויבות שלנו למדינה היהודית והדמוקרטית, מדינת ישראל. המחויבות הזו נוגעת גם ליכולת להבטיח את בטחונה של המדינה".

סגן הנשיא מפציר בישראל לחתום על מזכר ההבנות הביטחוני עד סוף השנה ולא להמתין לממשל הבא. בשיחה הסגורה שערך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הפציר בו ביידן לקבל את הצעת הסיוע הביטחוני ולחתום עליה, למרות הסתייגויות ישראל. סגן הנשיא הבטיח שאחרי החתימה, הממשל יבוא לקראת ישראל.