"ישראל מקיימת מגעים חשאיים עם אינדונזיה", כך חשפה היום (רביעי) סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, במליאת הכנסת, בהתבטאות שצפויה בוודאי לעורר תגובות ברחבי העולם. חוטובלי השיבה לשאילתה של ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שביקש לדעת מדוע נמנע משרת החוץ האינדונזית, רתנו מרסודי, להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית לביקור.



חוטובלי השיבה כי ישראל מנעה את כניסתה משום שזאת היתה הפרה של הבנות חשאיות אליהן הגיעו ישראל ואינדונזיה, לפיהן אם שרת החוץ האינדונזית תבקר בשטחי הרשות, היא תגיע גם לפגישות עם בכירים ישראלים בירושלים. ח"כ חוטובלי אמרה עוד בדיון במליאה כי ראש אגף אסיה במשרד החוץ, מארק סופר, ביקר בחשאי באינדונזיה, כמה ימים לפני הגעתה של שרת החוץ האינדונזית לאזור. 


"ביקורים ברשות הפלסטינית מתקיימים לפי תנאים של הדדיות, ביקור בירושלים, או ביקור ברמאללה. למרות שאינדונזיה לא מקיימת איתנו יחסים דיפלומטיים רשמיים, ישראל רוחשת ולמנהיגיו. יש מגעים ממושכים בינינו לבין אינדונזיה, בשורה של סוגיות, ואנחנו פועלים כל הזמן לשיפור הקשרים", גילתה שרת החוץ.

אינדונזיה מונה למעלה מ-250 מיליון בני אדם, ונחשבת למדינה עם ריכוז המוסלמים הגדול ביותר. היא המדינה הרביעית בעולם מבחינת גודל אוכלוסיה. המדיניות הרשמית בין המדינית היא התעלמות, או אי קיום יחסים רשמיים. הערוצים החשאיים אינם חדשים, אך זוהי הפעם הראשונה בה סגנית שר החוץ מתבטאת בנושא.

מוקדם יותר נפגשה סגנית שר החוץ עם 50 סטודנטים מצטיינים למשפטים בהרווארד והתייחסה לשאלות שהעלו כלפיה: "הכיבוש הוא המצאה פוליטית שלא מגובה בחוק הבינלאומי, זהו עוד שקר בתעשיית השקרים הפלסטינית. הגיע הזמן לחזור לאמת המשפטית על פי המשפט הבינ"ל- הכיבוש הוא שקר מתעשיית השקרים הפלסטינית, יחד עם טיעון האפרטהייד, אלה הכפשות שאינן קשורות למציאות המשפטית.
מדינת ישראל לא כבשה ב-1967 את יהודה ושומרון ממדינת פלסטין כי מעולם לא הייתה מדינה כזו, ירדן החזיקה בשטח בצורה לא חוקית ואנו שחררנו את ירושלים ויהודה ושומרון במלחמת מגן. אחרי שלאורך שנים לא יכלו לנו במלחמות, החל שלב הדה לגיטימציה, תנועת ה-BDS שוללת את זכותה של מדינת ישראל להתקיים, והדרך להיאבק בה הוא בחשיפת השקרים והשמעת האמת בכל העולם."