מאות מפגינים צעדו היום (ראשון) ב"צעדת החירות" מבנייני האומה בירושלים אל משרד רה"מ בדרישה לבצע את החלטת הממשלה להעלאת אלפים מבני הפלשמורה שממתינים באתיופיה. יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אמר בהפגנה: "אני לא מצליח להבין את ההחלטה הזאת של ממשלתי שלי. אם היו צריכים להביא 9,000 ילדים בלונדיניים עם עיניים כחולות ,אתמול הם כבר היו כאן".



המחאה אורגנה על ידי ארגון "מכנף דרום לציון" ומטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה והתנהלה ללא הפרות סדר. בהפגנה השתתפו יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה, יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם וחברת הכנסת רויטל סויד (המחנה הציוני).



חברי כנסת מהליכוד הביעו את מחאתם והדגישו כי לא יצביעו עם הממשלה כל עוד לא תמושש ההחלטה להעלות את בני הפלשמורה. ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) דרש לאפשר למשפחות לעלות לארץ ואמר כי ההפגנה לגיטמית ומוצדקת. "למשפחות שהניפו את תמונות קרוביהם כואב הלב והם מבקשים להעלות את הוריהם, ילדיהם ואחיהם ודורשים לבצע את החלטת הממשלה כלשונה. יש לבטל את הגזרה הנוראה ששורשיה באפליה ובגזענות. נמשיך לא להצביע עם הממשלה כל עוד היא מפלה בין יהודים ליהודים", אמר נגוסה.



מחאה למען העלאת בני הפלשמורה. צילום: עמוד פייסבוק "אתיופיה הקטנה"
מחאה למען העלאת בני הפלשמורה. צילום: עמוד פייסבוק "אתיופיה הקטנה"



ח"כ אמסלם הדגיש כי "בני הקהילה אותם ביקרתי באתיופיה, הם בשר מבשרנו. לא ייתכן שהממשלה תאפשר עלייה מכל העולם חוץ מאתיופיה. במקום שימלאו את בתי העלמין היהודיים בגונדר ובאדיס אבבה, עליהם להגיע לישראל. לא אצביע עם הממשלה כל עוד חרפת הקפאת העלייה מארץ אחת בעולם תימשך".



ב-2010 קיבלה הממשלה החלטה להפסיק את העלייה המאורגנת מאתיופיה אולם בנובמבר 2015 אישרו השרים את התכנית להעלאת שארית הממתינים מקרב "בני קהילות הממתינים באדיס אבבה ובגונדר" אולם העלאתם אינה יוצאת לפועל משום שהאוצר דורש להצביע על מקור תקציבי ליישום ההחלטה.