התפתחות מפתיעה: ח"כ אביגדור ליברמן יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אמר היום (שני) בישיבת סיעת המפלגה כי "אריה דרעי פנה אליי בהצעה להצטרף לממשלה בשמם של גורמים". עוד אמר ליברמן: "הבהרתי בצורה מאוד ברורה, אין לי שום דבר אישי נגד נתניהו, הוויכוח הוא ויכוח עקרוני. הדרישות שלנו בשלושת התחומים ביטחון עלייה וקליטה, דת ומדינה הדברים האלה ברורים. במידה והדרישות יתקבלו אנו יותר מנשמח להצטרף לממשלה".



הדרישות שאליהן התייחס ליברמן כתנאי לכניסה לממשלה הן מיגור שלטון החמאס בעזה וחזרה לסיכולים ממוקדים, תמיכת הממשלה בחוק עונש מוות למחבלים, פסילת מפלגות וח״כים תומכי טרור (תמיכת הממשלה בהצעות חוק שבג"צ לא יוכל להתערב, החלטת ועדת בחירות מרכזית), אישור 2,000 יחידות בגושי ההתיישבות ביהודה ובשומרון ובראשן אריאל ומעלה אדומים.



כמו כן, החזרת חוק שיוויון בנטל, תמיכת הממשלה בחוק גיור באמצעות רבני בעיר, אזור רישום אחד לצרכי נישואין (חוק צהר), חקיקת חוק ברית הזוגיות, תמיכת הממשלה ברפורמה פנסיונית ובניית הוסטלים על ידי הממשלה לעולים מבוגרים (3,000 יחידות דיור).



רק לפני כשבועיים הוא מתח ביקורת על התנהלות הממשלה וקרא להכריז על מצב חירום בשל גל הטרור שפוקד את הארץ כבר חצי שנה: "לצערי, מה שקורה בפועל זה שהממשלה ושר הביטחון החזירו את ירושלים עשרות שנים אחורה לתקופה שלפני 1967, שיהודים ממש לא מבקרים כאן ומרגישים שאין אפשרות להסתובב פה ובטח שלא להרגיש ביטחון. נתניהו ויעלון זה רע לביטחון", אמר ליברמן. 



כמו כן, לפני כחודש ליברמן פירט את הדרך בה הוא טוען שצריך לנקוט על מנת להכריע את גל הטרור הנוכחי. שר החוץ לשעבר התייחס גם למבצע הבא שייערך ברצועת עזה, לאיראנים וגם להתחייבויות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לחרדים. ליברמן התייחס בהרחבה למצב בכנסת הנוכחית והסביר את ההחלטה ועומק המחויבות של נתניהו למפלגות החרדיות.



ליברמן אמר שישראל לא ערוכה למלחמת התשה עם הטרור וכי היא חייבת לשאוף לעימות קצר ככל האפשר. אם מישהו יחליט להתעסק עם מדינת ישראל, התגובה צריכה להיות לא פרופורציונלית ומוחצת. "בעל הבית השתגע, זוהי השפה המוכרת כאן. צריך לבנות קיר ברזל שפירושו: לעולם לא תנצחו אותנו, חבל על כל המאמצים שלכם".