הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את החוק להגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי, הכולל בנקים, חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות פנסיה. מעתה שכר הבכירים יהיה עד תקרה של 2.5 מיליון שקלים במקום שלושה מיליון שקלים בשנה ועד לסכום של עד פי 44 משכרו של העובד המשתכר את הסכום הנמוך ביותר באותה חברה



לפני כשבועיים, אישרה ועדת הכספים פה אחד את הצעת החוק. אישור ההצעה בוועדת הכספים התאפשר לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קיים מגעים מתקדים עם שר האוצר משה כחלון שהסכים לרדת לתקרת שכר של 2.5 מיליון שקל, ולקבל את המתווה שיאושר בוועדה.

במשך שנים נכשלו כל המאמצים להגביל את שכר הבכירים בבנקים ובמגזר הפיננסי. ח"כ גפני אמר עם אישור הצעת החוק: "זה מהלך היסטורי, צעד ראשון בתיקון אי השוויון בחברה. הזמנים השתנו ומכאן ואילך נבחן כיצד להחיל את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות במשק, לרבות חברות ריאליות".



שלשום עוד ניסו הבנקים להיאבק בהצעה ולעכבה. איגוד הבנקים שכר את שירותיו של עו"ד דוד חודק, ממשרד גרוס חודק קלינהנדלר, וזה שיגר חוות דעת משפטית המבקשת לבלום את הצעת החוק, לשר האוצר משה כחלון, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וליועצים המשפטיים של האוצר והכנסת. 

עו"ד חודק טען שבהצעת החוק חלו פגמים מהותיים. הוא קיים שיחה עם עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, שבה הסביר את הפגמים המהותיים שנפלו בהצעת החוק.
לדבריו, קביעה של מגבלה קשיחה על גובה התגמול בתאגידים פיננסיים, של פי 35 מהתגמול הנמוך ביותר המשולם, לא נכללה בהצעת החוק המקורית . לטענתו, המגבלה הקשיחה ביחס לשכר המינימום התקבלה ללא דיון ראוי בוועדת הכספים, כמתחייב מטיבו של "נושא חדש" שעלה בהליך החקיקה. 
בא כוחם של איגוד הבנקים מסביר שבהצעת החוק המקורית נערך דיון ציבורי של יותר משנתיים. ולכן יש צורך בדיון ציבורי מעמיק גם "בהצעה המהפכנית" לדבריו, הכוללת מגבלה קשיחה, שמשמעותה פיקוח מחירים על תגמול בסקטור מסוים.