יועץ התקשורת של השר אריה דרעי, ברק סרי, התראיין לניב רסקין בגל"צ, בעקבות פרסום אודות פרשת שחיתות חדשה שמסעירה את המערכת הפוליטית ושדרעי לכאורה עומד במרכזה ואמר כי "אריה דרעי טיפש - הוא לא, וזהיר בקלה כבחמורה. הוא בודק כל דבר ויודע שהוא תחת זכוכית מגדלת".



"שלשום בערב מתקשר אליי עמית סגל ומספר לי על בדיקה באחת הרשויות", סיפר סרי, "היה הלם מוחלט, הפתעה כמובן מצידי ומצידו בדיוק באותה מידה. אני צמוד בעבודה לאריה דרעי, אני נוסע איתו, עובד איתו, שום כלום. השר אמר שאין לו מושג במה מדובר, לא מכיר שום בדיקה שום חקירה". 

סרי הוסיף כי "אריה דרעי ניזון ממני ומעיתונאים. אין לנו שמץ של מושג. הפרסום יצר בהלה גדולה וחרושת של שמועות קשות אתמול. השר דרעי פנה ליועמ"ש. זה לא שנות ה-80 ושנות ה-90 עם עיתון אחד ואיסור פרסום אחד. הוא רץ בכל הרשתות באופן שהוא נוסח ויצר חרושת שמועות אדירות ולכן השר דרעי ביקש להסיר את איסור פרסום שמו".
יועצו הקרוב של דרעי ניסה לשפוך אור על מה יכולה להיות הבדיקה, במסגרת צו איסור הפרסום: "אני מציע לכולנו להמתין להיאזר בסבלנות. עסקים כרגיל עובדים ואחר כך נראה. ראיתי ציוצים של עיתונאים חוקרים שאומרים שהם בדקו וחקרו אם בזה מדובר - הם לא מצאו שום דבר. אני נדרשתי לסיפורים האלה לפחות משמונה-תשעה עיתונאים. כל מיני טענות על ענייני מסים, סביב נדל"ן שנבדקו, נחקרו על ידי כמעט כל כלי התקשורת". 

"ישבתי אתמול עם אריה דרעי, הוא נראה מאוד שליו", הוסיף סרי, "פרסמנו במהלך הלילה הודעה שהוא מוכן להיחקר בכל רגע על ידי כל רשויות החוק. הוא מוכן להיבדק ולתת כל תשובה לכל שאלה שיישאל. אני מקווה שבדיקה -חקירה תיעשה במהירות ותבהיר במה מדובר".

עדיין לא נפתחה חקירה פלילית


אתמול, נודע כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר לפתוח בבדיקה בנוגע לעניינים הקשורים לשר הפנים, אריה דרעי, וזאת שנים אחרי שריצה עונש מאסר בשל שחיתות, ובמהלך הלילה הותר לפרסום כי אכן מדובר בשר הפנים דרעי. בשלב זה לא נפתחה חקירה פלילית נגדו. היועץ המשפטי לממשלה יקיים בימים הקרובים דיון עם ראשי אגף החקירות במשטרה בשאלה האם לחקור באזהרה את הפוליטיקאי הבכיר.

ב"הארץ" דווח כי ישנם פרטים נוספים על חשדות נגד פוליטיקאי בכיר נוסף, בפרשה שככל הנראה אינה שייכת לפרשה הנקשרת לכאורה לשמו של דרעי. אמש פורסם בחדשות ערוץ 2 כי אישיות פוליטית בכירה עומדת לכאורה במרכז פרשת שחיתות רחבה, ודמות נוספת המקורבת לה מעורבת גם היא לכאורה בעניין. פרשות מהסוג הזה מגיעות בדרך כלל במהרה לשולחנו של היועץ המשפטי לממשלה.

אמש כתב דרעי בחשבון הטוויטר שלו כי פנה במהלך הלילה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה.
 

עבירות חמורות


דרעי היה ממקימי ש"ס ב-1984 ועד מהרה הפך לאחד האנשים הבולטים בשורותיה. לאחר הבחירות לכנסת ה-12 ב-1988 היה לשר הפנים הצעיר ביותר בישראל. בשנות ה-90 נפתחה נגדו חקירה משטרתית בגין חשדות למעשי שחיתות, ציבוריים ופרטיים. דרעי שמר על זכות השתיקה אך התפטר מהממשלה בספטמבר 1993.
 
דרעי נבחר גם לכנסת ה-14 אך נשאר מחוץ לממשלה בגלל פסיקת בג"ץ שקבעה כי העבירות המיוחסות לו חמורות ביותר. באפריל 1999 נגזרו על דרעי ארבע שנות מאסר וקנס בסך 250 אלף שקל בעוון קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כן נקבע שמדובר בעבירה שיש עמה קלון. 
 
ביולי 2000 דחה בית המשפט העליון את רוב סעיפי הערעור שהגיש דרעי, אך עונש המאסר הופחת בשנה. ביולי 2002 סיים דרעי לרצות את עונשו, ויצא מהכלא. דרעי שב לחיים הפוליטיים לקראת הבחירות לכנסת ה-19, שנערכו בינואר 2013.