למרות ההתנגדות העזה מצד הממשל האמריקאי ושל נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ראש הממשלה פנה באופן רשמי לנציבות שירות המדינה בבקשה רשמית מחודשת למנות את רן ברץ לראש מערך ההסברה הלאומית. 


נציב שירות המדינה הבהיר לראש הממשלה כי ברץ אינו עומד בתנאי הסף של המכרז בשל היעדר נסיון ניהולי. מקורבים לנתניהו אמרו כי הוא מתעקש על המינוי ואינו מתכוון לוותר. כבר בנובמבר רצה נתניהו למנות את ברץ אולם אז התגלו התבטאויות חריגות שלו בעמוד הפייסבוק שלו.

ברץ תקף את הנשיא ראובן (רובי) ריבלין וכתב כי "זה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו. נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאע"ש. יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת". 

על אחד מנאומיו של אובמה כתב ברץ: "ככה נראית אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות. והיא באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האסלאמית. כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום". מאז עוכב מינויו של ברץ ונראה כי לא נאמרה המילה האחרונה בנושא