המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור: בעקבות השתלחותה של שרת המשפטים איילת שקד בבג"ץ הבוקר (שני) בכנס של לשכת עורכי הדין באילת, התגובות ממשיכות להגיע ולאחר שיו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ענו לה, כעת גם ח"כ שלי יחימוביץ' החליטה לא לשתוק ואמרה בראיון לרשת ב' שדברי שקד מסוכנים ועלולים לחסל את עצמאותה של מערכת המשפט.



"השתלחותה של שקד בעליון היא אלימה ומסוכנת. שקד מנסה לחסל את עצמאותה של מערכת המשפט, להפחיד את השופטים ולאיים עליהם. זוהי התנהלות אומללה של מי שאמורה לחזק את בית המשפט העליון בישראל, שהוא מהטובים בעולם. במקום לברך על היותו של העליון עצמאי ונטול פניות, היא מנסה בכל כוחה להחליש את מעמדו. למרבה השמחה, הציבור בישראל נותן אמון בבית המשפט העליון ומעניק לו, בכל פעם שהדבר נבדק, ציונים גבוהים מאוד, למרות ההשתלחויות נגדו", אמרה יחימוביץ'.



יחימוביץ' הוסיפה כי "לא כך הדבר באשר למערכת הפוליטית שמעמדה הולך ומדרדר, במידה רבה בשל התנהגות חסרת אחריות של שרים בממשלה. עצמאות מערכת המשפט היא כלל יסוד בדמוקרטיה ואם הפגיעה במערכת תימשך, נתניהו כבר לא יוכל להתפאר בכך שישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".



"כלי חשוב בקידום השיח הציבורי"


השרה שקד הגיבה לדברים ואמרה ליחימוביץ': "צר לי שמי שמדבררת מעל כל במה את הצורך בחופש הביטוי נוטה להגבילו כשזה מגיע לדברים שאינם מוסכמים עליה ואינם נעימים לאוזניה. אמרתי בפתח דבריי כי בעיניי גם המחלוקת העמוקה ביותר עשויה להוות כלי חשוב בקידום השיח הציבורי ובאתגור המחשבה הכללית. המשכתי בדוגמה החשובה והרלוונטית של פיסקת היציבות במתווה הגז על ידי בג"ץ משום שבעיניי הפסיקה שגויה. כשם שמכבדים את הפסיקה ניתן גם לבקרה".



שקד המשיכה: "ח"כ יחימוביץ' חוצה את הגבול, קריאה לפיטוריו של שר בישראל לאור כך שהוא עושה את תפקידו נאמנה, לאור כך שהוא מביע בקול רם את הערכים שלשמם נבחר היא אבסורד, היא ההתנהגות המשתלחת והמסוכנת שיש להיזהר ממנה. היא הניסיון האמיתי לחיסולים פוליטיים ריקים מתוכן, ניסיון להלך אימים על נבחר ציבור בשל דעותיו".