הולך ומסתבך:הבדיקה בעניינו של יו"ר המחנה הציוני יצחק (בוז'י) הרצוג המתנהלת על ידי צוות חוקרים מהיחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, תהפוך בקרוב מאוד לחקירה פלילית, כך מעריכים היום (שני) גורמים במשטרה וכן גורמים נוספים המעורבים בפרשה. ההערכה מצטרפת להודעה על חקירה פלילית נגד שר הפנים, אריה דרעי. 



בסביבתו של הרצוג מבקשים לקדם את החקירה, וזאת לטענתם כדי לפזר את העננה סביבו: "כל הפרשה נולדה מהשמצות חסרות שחר של גורמים פוליטיים בתוך הסיעה. אין בטענות הללו ממש ולכן גם בוז'י מעדיף שהחקירה תפתח ותיסגר בהקדם". 



יו"ר המחנה הציוני עומד במרכזה של בדיקה לפני חקירה, בחשד כי עבר לכאורה על חוק מימון מפלגות בבחירות בפריימריז של מפלגתו, בשנת 2013. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה לבדוק את החשדות העוסקים במימון הליך הבחירות, אז ניצח הרצוג את ח"כ שלי יחימוביץ'. הרצוג הוא הפוליטיקאי השני שחשוד בעבירות שחיתות, לאחר שנחשף בשבוע שעבר כי שר הפנים אריה דרעי עומד במרכזה של בדיקה משטרתית לפני חקירה של פרשת שחיתות.



מוקדם יותר היום, הרצוג ומנדלבליט, מושא הבדיקה הפלילית ומי שאחראי על על האפשרות שתהפוך לחקירה פלילית - ישבו יחד בארוחת בוקר. הרצוג, נצפה הבוקר יושב באותו השולחן עם היועץ המשפטי לממשלה בכנס ה-16 של לשכת עורכי הדין באילת. השניים סעדו יחדיו בארוחת בוקר במלון רויאל ביץ', זאת לאחר שהגיעו באותה הטיסה משדה דב לעיר הדרומית.



הרצוג ומנדלבליט. צילום: חדשות ערוץ 10
הרצוג ומנדלבליט. צילום: חדשות ערוץ 10




כזכור, לצד הרצוג והחשדות נגדו, בשבוע שעבר החליט היועץ המשפטי לממשלה לעבור מהליך של בדיקה לחקירה פלילית בעניינו של דרעי החשוד בעבירות של שחיתות הקשורות לנדל"ן שנמצא בבעלותו. בתחילה הוטל על מי שעומד במרכז הפרשה צו איסור פרסום, אלא שלבקשתו של דרעי - שמו הותר לפרסום. אולם צו איסור הפרסום עדיין בתוקף על תוכן הפרשה עצמה.