לא קל להיות להיות נציג של ישראל בחו"ל בימים אלו, וגם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת למד זאת על בשרו אמש. ברקת נמצא בעיצומו של מסע הרצאות בקמפוסים בארה"ב, בו הוא מספר על ירושלים וכן מסביר את עמדותיה של מדינת ישראל. 

במהלך הרצאה בסן פרנסיסקו, התפרצו אליה עשרות מפגינים פרו פלשתינים וניסו למנוע את המשכה בקריאות גנאי וקריאות לחידוש האינתיפאדה. המפגינים נכנסו לאולם לבושים בכאפיות, דגלי פלשתין ורמקולים וקטעו את דבריו של ברקת בפני הסטודנטים. הם הצדיעו במועל יד, קראו להמשכה של האינתיפאדה, לסיום הכיבוש וקץ מדינת ישראל, ביקשו לגרש את ברקת מהקמפוס והגדירו את ישראל מדינת טרור ואפרטהייד. 
 למקום הוזעקו שוטרים ומאבטחים להגן על ברקת, שהתעקש להמשיך את השיחה, תוך כדי ההפגנה האלימה והרועשת בתוך האולם. ברקת עבר מהפודיום אל תוך הקהל והמשיך לענות על שאלות של הסטודנטים עד לסיום ההרצאה.
 ברקת ציין כי "מי שחושב שבקריאות לאלימות ובהסתה פרועה יצליח להשתיק אותנו או להסיט אותנו מעמדותינו טועה טעות חמורה. הבעתי את מחאתי על ההתנהלות המבישה בפני נשיא האוניברסיטה וראש עיריית סן פרנסיסקו, ואמרתי להם שאסור להתיר הסתה מסוכנת כזו במדינה דמוקרטית ככלל ובקמפוסים בפרט".